رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر، کمترین تلفات عابر پیاده در تصادفات

خبرگزاری فارس: مرگ 188 نفر از عابران پیاده در مازندران
رامسر، کمترین تلفات عابر پیاده در تصادفات
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:
مرگ 188 نفر از عابران پیاده در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در هشت ماه گذشته، 188 نفر عابر پیاده که 140نفر از آنها مرد و 48 نفر زن بودند در حوادث رانندگی کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در هشت ماه گذشته را یک هزار و 659 مورد اعلام کرد و بیان داشت: 28 درصد کل تلفات حوادث رانندگی هشت ماه نخست امسال عابران پیاده بودند.


این مقام اجرایی استان مازندران اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 60 سال و بعد از آن نوجوانان 17 سال و کمتر هستند.


مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 86 نفر معادل 46 درصد در گروه سنی 60 سال به بالا هستند، 25نفر از عابران کشته شده نیز در گروه سنی 17 سال و کمتر هستند که دومین گروه سنی دارای بیشترین تلفات به شمار می‌آیند.


عباسی درباره بالاترین آمار متوفی عابران پیاده در استان مازندران گفت: بیشترین آمار تلفات عابران پیاده با 34 نفر در شهرستان بابل ثبت شده است و ساری با 27 و آمل با 22 نفر هستند که پس از بابل بیشترین تعداد عابران فوت شده را در هشت ماه گذشته به خود اختصاص داده‌اند.


این مسئول اضافه کرد: در کمترین‌ها نیز گلوگاه با دو نفر، عباس‌آباد با سه نفر و رامسر با چهار نفر شهرستان‌هایی هستند که در هشت ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.


وی درباره تحصیلات متوفیان عابران پیاده اظهار داشت: 101 نفر از کشته‌شدگان یعنی معادل 54 درصد بی‌سواد بودند، سطح ابتدایی 36 نفر، راهنمایی 27 نفر، دبیرستان 9 نفر، دیپلم هفت نفر، دانشجو چهار نفر و لیسانس نیز چهار نفر گزارش شده است.


عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 105 نفر از تلفات عابران پیاده آنها در مسیرهای برون شهری، 77نفر درون شهری و شش نفر جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دوچندان می‌کند.


انتهای پیام/ص30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد