رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حضور روحانیون در مدارس رامسر با کمبود بودجه مواجه است

حضور روحانیون در مدارس رامسر با کمبود بودجه مواجه است

دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه منطقه یک:
حضور روحانیون در مدارس مازندران با کمبود بودجه مواجه است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه منطقه یک گفت: حضور روحانیون در مدارس مازندران با کمبود بودجه مواجه است.

خبرگزاری فارس: حضور روحانیون در مدارس مازندران با کمبود بودجه مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاوه در دیدار مسئولان تبلیغات اسلامی مدارس با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضور طلاب در مدارس یکی از آرزوی دیرینه‌ای بود که در این نظام مقدس به تحقق پیوست، اظهار داشت: حدود 18 هزار روحانی در مدارس کشور اقدام به برپایی نماز جماعت ظهر و عصر می‌پردازند که سهم آموزش و پرورش مازندران از این تعداد هزار و100 روحانی است.


وی تصریح کرد: 480 نفر از روحانیون حاضر در مدارس استان را بانوان طلبه و 600 نفر از روحانیون و طلاب مرد تشکیل می‌دهند.


کاوه با بیان اینکه در 3 هزار مدرسه مازندران اقامه نماز ظهر و عصر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در 2 هزار مدرسه مازندران همکاران فرهنگی به اقامه نماز می‌پردازند که به همین تعداد نیز در مدارس استان روحانی نداریم.


دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه منطقه یک کشوری با اعلام اینکه اعزام مبلغان روحانی به مدارس مثل سایر استان‌ها از سال گذشته در مازندران نیز انجام شد، عنوان کرد: گروه اعزامی آینده سازان قم از سال گذشته در بیشتر مدارس استان از رامسر تا گلوگاه در مدارس استان شرکت کردند.


وی ادامه داد: روحانیون طلاب مازندران متشکل از گروه وصال نیز در راستای فعالیت اعزام مبلغان روحانی به مدارس نیز در چند شهر استان نیز امر تبلیغ و ترویج دین را در مدارس آغاز کردند و این حضور نیز در ایام تابستان بسیار پرنگ‌تر بود.


کاوه با بیان اینکه با توجه به امکانات موجود شرایط برای حضور روحانیون در همه مدارس استان مهیا نشد، افزود: در مدارسی که روحانیون و طلبه‌ها حضور یافتند استقبال از برنامه‌های آموزشی تدارک دیده شده بسیار مناسب بود.


این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی حضور روحانیون در مدارس یادآور شد: اجرای این طرح در مدارس مازندران از اواخر تابستان ابلاغ شد و برای تکمیل این طرح نیاز به منابع مالی بود و علی رغم برگزاری چندین جلسه به ما ابلاغ شد که اختصاص بودجه فرهنگی به آموزش و پرورش امکان ندارد و برای دریافت منابع مالی باید از سازمانهای مرتبط با این طرح بودجه دریافت شود.


کاوه خاطرنشان کرد: درخواست دریافت بودجه را در شورای آموزش و پرورش با حضور استاندار مطرح کردیم و با وجود تاکیدات استاندار مازندران مبتنی بر پرداخت منابع مالی تعیین شده برای اجرای طرح ملی حضور روحانیون در مدارس استان و با وجود گذشته حدود 3 ماه از سال تحصیلی هیچ گونه بودجه‌ای به این امر اختصاص نیافت.


دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه منطقه یک کشوری در ادامه به حضور روحانیون در مدارس استان مازندران اشاره و یادآور شد: اعزام روحانیون در 13 شهر استان انجام شد و وبا توجه به 32 شهر در استان شرایط حضور روحانیون در 18 شهر مازندران مهیا نشد.


وی در ادامه با اشاره به نظر سنجی انجام شده از مدارس مازندران مبنی بر جضور روحانیون اذعان داشت: با بررسی‌های انجام شده دانش آموزان روحانیون را مطمئن‌ترین مشاوران قبول دارند و حتی اسراری را که نمی‌توانند با سایر افراد بازگو کنند با روحانیون حاضر در مدارس مطرح کردند و راهنمایی لازم را دریافت کردند.


کاوه در پایان از وجود 56 روحانی در دستگاه آموزش و پرورش مازندران خبر داد.


انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد