رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پروژه‌ یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم سپاه در رامسر‌

خبرگزاری فارس: تحریم‌ها تاثیری بر رشد بنادر مازندران نداشت/افزایش 60 درصدی صادرات از بنادر مازندران
پروژه‌ یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم سپاه در رامسر‌
استاندار مازندران:
تحریم‌ها تاثیری بر رشد بنادر مازندران نداشت/افزایش 60 درصدی صادرات از بنادر مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در بحث صادرات و واردات گفت: این تحریم‌ها نه تنها تأثیری بر رشد بنادر مازندران نداشت بلکه با افزایش 70 درصدی صادرات از بنادر این استان همراه بود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید علی‌اکبر طاهایی چهارشنبه شب پس از بازدید از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در نشستی که به ‌منظور شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاران و موانع موجود در بندر برگزار شد، خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با توجه به ظرفیت‌های بالایی که به عنوان بندر کانونی شمال کشور دارد، احتمال زیاد می‌رود که روزی به یک منطقه آزاد تبدیل شود.


وی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال شده است، تصریح کرد: با وجود همه این موانع با افزایش 35 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد روبه‌رو بودیم و از طرفی صادرات بنادر مازندران نسبت به مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته و این آمار در بزرگ‌ترین بندر شمال کشور به رشد حدود 70 درصدی نسبت به مشابه سال قبل رسیده است.


نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به فساد مالی اخیر تصریح کرد: چرا باید عده‌ای حیثیت بانکی کشور را زیر سؤال ببرند، قربانیان حقیقی این فساد، 20 و چند هزار نفری هستند که در مجموعه یک شخص کار می‌کردند و این فرد تنها از یک پروژه آب معدنی معادل اعتبارات درخواستی تمام متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش آب معدنی کشور اعتبار گرفت.


طاهایی با بیان اینکه بستر اقتصاد باید سالم باشد، خاطرنشان کرد: باید به مصاف با رِبا برویم و تا تحول در نظام اقتصادی و بانکی رخ ندهد مشکلاتی از این دست را خواهیم داشت، از طرفی باید فضای گفتمان طوری باشد که اگر کسی چیزی در عقده دارد، بگوید و همه باید در موضع انصاف صحبت کنند که از ترک‌تازی‌ها کم شود.


استاندار مازندران با توجه به مشکلات مطرح شده توسط سه سرمایه‌گذار بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی بر بررسی مشکلات آنها و حل و فصل موانع در سریع‌ترین وقت ممکن تأکید کرد.


وی در پایان سخنان خود از در دست اقدام بودن پروژه‌ای یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی در رامسر گفت که توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء ساخته می‌شود و تحول بزرگی در عرصه عمران و آبادی استان خواهد بود.


انتهای پیام/آ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد