رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

324 هزار پرونده وارد حوزه قضایی رامسر شد

324 هزار پرونده وارد حوزه قضایی رامسر شد

مشایخیان اعلام کرد:
324 هزار پرونده وارد حوزه قضایی رامسر شد
رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس دادگستری رامسر گفت: 324 هزار فقره پرونده در نیمه نخست امسال وارد حوزه قضایی این شهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مشایخیان گفت: در شش ماهه نخست امسال، 324 هزار و 490 پرونده وارد این حوزه قضایی شده که دو هزار و 829 فقره مختومه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم پرونده های حقوقی طلاق، مطالبه مهریه و مطالبه وجه و در دعاوی کیفری بیشترین تعداد مربوط به سرقت و مواد مخدر بوده است.

مشایخیان افزود: رامسر دارای چهار شعبه شورای حل اختلاف شهری و دو شعبه روستایی بوده که کل پرونده های وارده به این شورا در هر دو حوزه هزار و 510 فقره و تعداد پرونده های مختومه هزار و 528 فقره است.

وی اضافه کرد: با ساماندهی شوراهای حل اختلاف کیفیت رسیدگی در آن بخش بهتر و مفید تر شده و این نهاد می تواند یاری رسان دستگاه قضایی باشد.

مشایخیان، در خصوص تشکیل جلسات جرائم خاص و حفظ حقوق بیت المال گفت: جلسه حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی هر فصل بطور منظم برگزار و جلسه جرائم خاص به صورت ماهانه تشکیل می شود که مصوبات آن در ایجاد امنیت بسیار موثر است.

رییس دادگستری رامسر به تشریح عملکرد شش ماهه این شهرستان پرداخت.

به گزارش ایسنا،‌ مشایخیان گفت: در شش ماه نخست امسال 324 هزار و چهارصد و نود پرونده وارد این حوزه قضایی و 2829 فقره مختومه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم پرونده‌های حقوقی طلاق، مطالبه مهریه و مطالبه وجه و در دعاوی کیفری بیشترین تعداد مربوط به سرقت و مواد مخدر است.

این مقام قضایی افزود: این شهرستان دارای 4 شعبه شورای حل اختلاف شهری و 2 شعبه روستایی است که کل پرونده‌های وارده به این شورا در هر دو حوزه 1510 فقره و تعداد پرونده های مختومه 1528 فقره است.

وی هم‌چنین اضافه کرد: با ساماندهی شوراهای حل اختلاف کیفیت رسیدگی در آن بخش بهتر و مفید تر شده واینکه این نهاد می‌تواند یاری‌رسان دستگاه قضایی باشد امری انکار ناپذیر است.

مشایخیان درخصوص تشکیل جلسات جرایم خاص و حفظ حقوق بیت‌المال گفت: جلسه حفظ حقوق بیت‌المال در منابع طبیعی هر فصل به طور منظم برگزار می شود و جلسه جرایم خاص هم هر ماه تشکیل می‌شود که مصوبات آن در ایجاد امنیت بسیار موثر است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد