رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در جوار آقا پلاسید و آقا بسمل رامسر

در جوار آقا پلاسید و آقا بسمل رامسر

فارس: محرم همواره یادآور ایثار و از خودگذشتگی انسان‌هایی بزرگ در طول تاریخ است که دیگر حضورشان تکرار نمی‌شود اما حماسه آنان تا همیشه جاویدان خواهد ماند.

امام حسین و یارانش اسوه و نمونه‌ای بارز از یکدل و همدل بودن و مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند و این ماه قمری که در فرهنگ شیعه همراه با تقدس است برای جای‌جای کشور ایران و مردم میهن عزیزمان حال و هوایی دیگر دارد، همه و همه از خرد کلان و پیر و جوان در این ماه آرام و قرار ندارند و سعی دارند تا کاری برای آقایشان سرور شهیدان امام حسین (ع) کرده باشند.

به همین منظور با حاج محمود فاضل ساعتچی که اکنون ۸۶ سال سن دارد و از سن ۱۵ سالگی ذاکر اهل بیت به‌ویژه ابا عبد‌الله حسین بوده و همچنین موذن مسجد سادات شهر در جوار آقا پلاسید و آقا بسمل رامسر است گفت‌وگویی داشتیم که می‌خوانید:

فاضل ساعتچی عنوان کرد: از بچگی اذان گفتن و مداحی را شروع کردم و از خداوند خواسته‌ام تا من ۱۰۰سال عمر دهد تا فقط برای رضای او ندای اذان سر بدهم و برای رضای مولایم حسین (ع) مداحی کنم.

وی افزود: در زمان قدیم پس از غبارروبی مساجد که علاوه بر ماه مبارک رمضان، در ماه محرم نیز انجام می‌شد به‌ دلیل نبود امکانات عزاداران آقا امام حسین (ع) یک شب قبل از فرارسیدن ایام تاسوعا به جنگل می‌رفتند و هیزم فراوان می‌آوردند و در حیاط مسجد آتشی بر پا می‌کردند و گرد آتش تا صبح در رثای مولایشان سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر نیز از روز پنجم ماه محرم علم می‌بستند و تا پایان دهه محرم یا تا پایان هفتم امام حسین (ع) علاوه بر عزاداری نذری می‌دادند که البته نذری دادن و علم بستن و مراسم معنوی به‌جا آوردن زیارت عاشورا در شب عاشورا و شب زنده‌داری هنوز هم پابرجا است.

وی از حال و هوای خاص محرم عاشقانه حرف زد و گفت: در این سال‌ها شاهد بسیاری از بیمارانی بودم که در این شب‌های معنوی با شفاعت آقا امام حسین (ع) از خداوند در جوار امامزادگان آقا پلاسید و آقابسمل شفا گرفتند و خداوند را شاکرم که در این راه به من توفیق داد تا بتوانم به آرزویم برسم.

هر ساله در روز عاشورا مراسم تعزیه‌خوانی روز عاشورا و آتش زدن خیمه‌های امام حسین (ع) به‌صورت نمادین در جوار امامزادگان نامبرده برگزار می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد