رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: دوره رانت‌خواری در صنعت به سر آمده است

ابوالفتح نیکنام:

دوره رانت‌خواری در صنعت به سر آمده است

نیکنام: دوره رانت‌خواری در صنعت به سر آمده است

سوء مدیریت تنها علت کاهش تولید آلومینیوم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها سودهای ۲ هزار درصدی صنعتگران کاهش یافته است، گفت: در حالی که حامل های انرژی در ایران یک سوم نرخ کشورهای پیشرفته به صنعتگران اعطا می شود علت این کاهش تولیدها، تنها سوء مدیریت است.

ابوالفتح نیکنام در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، سوء مدیریت در اداره بازار آلومینیوم را علت اصلی را علت اصلی کاهش تولید این محصول در کشور برشمرد و تصریح کرد: قیمت این محصول با قیمت بهای آن جابجا می شود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی ما سوخت و حامل های انرژی را با قیمت کمتری در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهیم نباید تولید ما روند نزول داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تولیدکنندگان صنعتی سودی ۲ هزار درصدی بردند، ادامه داد: در شرایط فعلی دولت باید به صنعت بفهماند که زمانه رانت خواری صنعت به پایان رسیده است.

نیکنام در مقایسه قیمت استفاده از حامل های انرژی در داخل کشور و خارج از آن بیان کرد: در فاز اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که سوخت با نرخ ۳۰۰ تومان و یک سوم نرخ کشورهای صنعتی به صنعتگران ارائه می شود، شرایط کاری در ایران برای صنعتگران باید ایده آل باشد.

وی با تأکید به اینکه اگر شرایط کاری برای صنعتگران ایده آل نیست، تنها علت آن سوء مدیریت است، یادآور شد: صنعت کشور باید از سودهای نجومی که سابق بر این بدست می آورد پرهیز کند و بدون واسطه و واسطه گری به کار خود ادامه دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم سرمایه گذاری های خارجی برخی از صنعتگران که در سال های گذشته انجام شده است را یادآوری کرد و آن را نمونه ای از رانت خواری صنعت، پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد