رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر در جشنواره فیلم تورین ایتالیا

رامسر در جشنواره فیلم تورین ایتالیا

جشنواره فیلم تورین ایتالیا از «آکی کوریسماکی»، کارگردان سرشناس فنلاندی تقدیر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برگزارکنندگان بیست‌ونهمین جشنواره فیلم تورین اعلام کردند، «آکی کوریسماکی»، کارگردان 54 ساله فنلاندی به پاس یک عمر دستاورد سینمایی جایزه ویژه این رویداد سینمایی را دریافت خواهد کرد.

این کارگردان سرشناس امسال با فیلم «Le Havre» نماینده سینمای کشورش در جوایز اسکار 2012 خواهد بود. این فیلم که در جشنواره کن امسال نامزد نخل طلا بود، موفق به دریافت جایزه فیپرشی شد.

کوریسماکی متولد 1957 در شهر «اوریماتیلا» در فنلاند پس از پایان تحصیلات در رشته مطالعات رسانه‌ای در دانشگاه هلسینکی، اولین کارش را در کنار برادرش به‌عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. اولین فیلمی که توجه همگان را جلب کرد، فیلم «جنایت و مکافات» در سال 1983 بود که بر اساس رمان «داستایوسکی» ساخته شد و سپس او با فیلم «کابوی‌های لیننگراد به آمریکا می‌روند» ذهن تمام جهانیان را به خود معطوف کرد.

جشنواره فیلم تورین امروز (جمعه) نوامبر با نمایش فیلم «مانی بال» ساخته «بنت میلر» و نقش‌آفرینی براد پیت آغاز خواهد شد. این فیلم که طرح اولیه فیلم‌نامه آن را «استیون سودربرگ» نوشته است، داستان مدیر یک واحد ورزشی است که با کمک یک سیستم تحلیلگر کامپیوتری، یک تیم ورزشی را کنار هم چیده و خلق می‌کند.

فیلم «سه‌ونیم» ساخته جدید «نقی نعمتی» یکی از آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره امسال تورین خواهد بود. این فیلم در شهرهای شمالی آستارا،اردبیل و رامسر مقابل دوربین رفته و در خلاصه داستان آن آمده است: «در تعطیلات آخر هفته، سه دختر جوان به شمال می‌روند و این سفر پیشامدهای مختلفی برای آنها رقم می‌زند.» نعمتی پیش از این با فیلم «آن سه» جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بانکوک و جایزه بهترین فیلم‌برداری را از جوایز آسیا ـ پاسیفیک دریافت کرده است.

در بخش خارج از مسابقه این جشنواره، فیلم «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن سرشناس‌ترین اثر است. این فیلم که در افتتاحیه جشنواره کن اکران جهانی شد، با بازی «کارلا برونی»، همسر رییس‌جمهوری فرانسه و «ماریو کوتیلار» روایت می‌شود.

برگزاری بخش مرور آثار «رابرت آلتمن»، کارگردان نامدار و فقید سینمای آمریکا از دیگر بخش‌های جشنواره تورین خواهد بود که پنج دهه دستاورد سینمایی این کارگردان را در حضور همسرش مورد بررسی قرار خواهد داد. «رابرت آلتمن» به‌جهت سبک صریح و تند خود در فیلم‌سازی شهرت یافت و تعریف جدیدی از "سینمای هنری آمریکا" ارایه کرد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد