رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

استقرار اکیپ سیار انتقال خون در دانشگاه آزاد رامسر

خبرگزاری 
فارس: 
استقرار اکیپ سیار انتقال خون در دانشگاه آزاد رامسر
استقرار اکیپ سیار انتقال خون در دانشگاه آزاد رامسر

استقرار اکیپ سیار انتقال خون در دانشگاه آزاد رامسر

خبرگزاری فارس: به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و هفته مقدس بسیج تیم سیار پایگاه انتقال خون در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر مستقر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، مجتبی نصیری معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این باره گفت: این اکیپ به منظور خدمت‌رسانی و کمک به بیماران به‌صورت یک روزه در این دانشگاه مستقر شدند.
نصیری افزود: استقبال دانشجویان از این امر نوع‌دوستانه بی‌نظیر بوده و نسبت به سه ماهه گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.
وی اضافه کرد: هر سه ماه یک بار این امر مهم در این دانشگاه انجام می‌شود که همواره از استقبال خوب دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت‌های علمی برخوردار بوده است.
مهرا‌ب صفر رضوی زاده کارشناس امور انتقال خون رامسر نیز در این باره اظهار داشت: هر فردی که برای اهدای خون داوطلب می‌شود علاوه بر انجام یک کار خیر، مزایایی را به بدن خود هدیه می‌کند، از جمله فعال شدن خون‌سازی بدن اهدا کننده، انجام معاینات پزشکی و انجام آزمایشات ویروسی مانند هپاتیت نوع  Bو نوع  Cو ایدز و سفلیس (بیماری مقاربتی ) انجام آزمایشات گروه خونی و RH است.
وی تصریح کرد: بازخورد آن برای کسی که خون دریافت می‌کند این است که اجزای خون هر اهداکننده در قسمت واحد فرآورده‌های خونی  جدا می‌شود و خون مورد نظر برای بیماران نیازمند به مصرف می‌رسد و بسیاری از بیماران از مرگ نجات می‌یابند. 
صفررضوی‌زاده افزود: نکته حایز اهمیت برای اهدای خون سلامت اهداکننده است و اهداکننده نباید دارای بیماری‌های خاص مانند یرقان و مالاریا و ایدز و ... باشد و البته حجامت نیز از جمله فاکتورهایی است که اگر اهدا کننده خون قبلا آن را انجام داده باشد نمی‌تواند در یک محدوده زمانی خون اهدا کند زیرا از نظر  سازمان انتقال خون این موارد در سلامت خون تاثیر می‌گذارد.
‌وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که در بخش اهدای خون باید  مورد توجه قرار گیرد رفتار مخاطره‌آمیز افراد است و انتظار می‌رود تا اهداکنندگان اطلاعات درست را در اختیار سازمان انتقال خون قرار دهند تا این امر مهم به‌نحوی مطلوب انجام پذیرد.
‌رضوی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان به پایگاه انتقال خون رامسر برای اهدای این عنصر حیاتی بسیار خوب است، تصریح کرد: رامسر به نسبت جمعیت خود در این بخش در سطح  استان حرفی برای گفتن دارد.
‌وی همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بویژه ریاست دانشگاه و مسئول روابط عمومی آن به‌دلیل برنامه‌ریزی شان برای این کار نوع‌دوستانه قدردانی کرد.
انتهای پیام/‌ش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد