رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ساختمان کنوانسیون جهانی تالابها، امسال در رامسر بهره برداری می ش

ساختمان کنوانسیون جهانی تالابها، امسال در رامسر به بهره برداری می رسد

ساختمان کنوانسیون جهانی تالابها، امسال در رامسر به بهره برداری می رسد

نوشهر - مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ساختمان دبیرخانه دائمی کنوانسیون بین المللی تالاب ها تا پایان امسال در شهرستان رامسر به بهره برداری می رسد.

' هرمز محمودی راد' روز یکشنبه در حاشیه نشست مسوولان محیط زیست کشور و مشاور و پیمانکار این پروژه در فرمانداری رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال که جشن چهلمین سالروز تاسیس کنوانسیون جهانی تالاب ها در رامسر برگزار شد، یکی از مصوبات آن احداث دبیر خانه دائمی بود.

وی اظهار داشت: این ساختمان با دو هزار متر مربع زیربنا بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل محیط زیست مازندران، هزینه ساخت این ساختمان را دو میلیارد و 440 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: نمایندگان کشورهایی نظیر ژاپن، پاکستان و مالزی تلاش داشتند تا این دبیرخانه در کشورشان دایر شود که با تلاش های این سازمان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقر دبیرخانه انتخاب شد.

وی تعداد کشورهای عضو معاهده بین المللی کنوانسیون رامسر را بیش از 160 کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه 41 سال پیش معاهده بین المللی تالاب ها در هتل قدیم رامسر بنیان نهاده شده بود، به کنوانسیون رامسر شهرت یافت.

550 تالاب جهان به نام رامسر ثبت شده است.

فرماندار رامسر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه باید فرا ملی نگریسته شود و با یک معماری اصیل ایرانی و در شان نظام جمهوری اسلامی ساخته شود.

'محمدصالح رضاخانی ' افزود: رامسر افتخار دارد که در واقع خاستگاه این کنوانسیون بین المللی است و برگزاری جشن 40 سالگی آن در سال گذشته با حضور کشورهای عضو، بیانگر اهمیت فوق العاده این کنوانسیون می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد