رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انجمن اسلامی دانشجویان رامسر خواستار شدند؛خروج از ان پی تی

انجمن اسلامی دانشجویان رامسر خواستار شدند؛خروج از ان پی تی

نسخه چاپیارسال به دوستان
پس از صدور ۳ نامه جداگانه در هفته جاری؛
مطالبه ۱۱۰ تشکل دانشجویی برای خروج ایران از NPT در انتظار اقدام نمایندگان

خبرگزاری فارس: خروج ایران از NPT در حال حاضر به مطالبه ۱۱۰ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور مبدل شده و این مطالبه درانتظار اقدام نمایندگان مردم در خانه ملت است.

خبرگزاری فارس: مطالبه ۱۱۰ تشکل دانشجویی برای خروج ایران از NPT در انتظار اقدام نمایندگان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، "خروج ایران از NPT" موضوعی است که امروز به مطالبه جدی و اساسی دانشجویان مبدل شده است.

دانشجویان این مطالبه را با انتشار نامه‌ها و بیانیه‌هایی مطرح کردند و طی این بیانیه‌ها و نامه‌ها بر لزوم خروج ایران از NPT تاکید کرده و از مجلس شورای اسلامی خواستند که تصویب این مهم را هرچه سریع‌تر در دستور کار خود قرار دهد.

نکته شایان ذکر در این خصوص این است که اکنون تعداد تشکل‌هایی که بر لزوم خروج ایران از NPT تاکید دارند به ۱۱۰ تشکل دانشجویی رسیده است.

به گزارش فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور یکی از اتحادیه‌‌های دانشجویی بود که دفاتر زیر مجموعه‌اش از لزوم خروج ایران از NPT سخن به میان آوردند.

انجمن‌های اسلامی دانشجویان زیر مجموعه اتحادیه یاد شده طی نامه‌ای ضمن اعتراض به گزارش اخیر آمانو درباره ایران، خواستار خروج کشورمان از معاهده NPT شدند.

براین اساس، ۴۷ انجمن اسلامی دانشجویان زیر مجموعه اتحادیه یاد شده با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به گزارش‌ اخیر آمانو اعتراض کرده و خواستار خروج ایران از معاهده NPT شدند.

متن کامل نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تقدیم احترام
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان بدو حدوث انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت ایدئولوژیک خود که برگرفته از روح بلند آزادگی و حرّیت نهفته در حماسه عظیم عاشورا بود بر آرمان‌های والای خود ایستادگی نموده و خاری در چشم استکبار جهانی و قلدر مآبان غربی بوده است.

خلاصه کنیم که مصداق ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب و پیشرفت و تعالی ایرانیان بدون تکیه بر دیگران، دستیابی به انرژی هسته‌ای بوده است، چنانکه هم اکنون با دارا بودن هزاران سانتریفیوژ و مراکز متعدد تحقیقات هسته‌ای از پیشگامان این علم نوین در سطح منطقه و جهان می‌باشیم.

اما از آنجایی که همان انحصارطلبان جهانی به سردمداری شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار و صهیونیست منفور و منحوس همواره در راه پیشرفت و سعادت این ملت سنگ‌اندازی نموده و کارشکنی کرده‌اند و با توطئه‌های خود بزرگ‌ترین ظلم‌ها را به ملت ایران روا داشته‌اند و در ماجرای اخیر نیز با استفاده از تمام پتانسیل خود هجمه‌های فراوانی از دروغ و صحنه‌سازی کذب تا تهدید و تحریم را به سوی ملت ایران روا داشته‌اند، از شما خواهشمندیم که همچون گذشته با تکیه بر پشتوانه مردمی لبیک‌گوی عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی آحاد مردم ایران از جمله ما دانشجویان این مرز و بوم باشید.

لذا خواهشمندیم که با توجه به اینکه کشور در عرصه انرژی هسته‌ای کاملامستقل بوده و بر پای خود ایستاده است و از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز نشان داده که دیکته‌نویس سازمان‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و لابی‌های صهیونیست است، خواهشمندیم که طی مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی موجبات خروج هرچه سریع‌تر کشور از تمام توافقات و معاهدات فی مابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که در قالب معاهده NPT آمده است را فراهم آورید، چنان که باز هم متذکر می‌شویم موفقیت و سعادت این کشور در اتحاد و همدلی مردم و تکیه مسئولین بر نیرو و قدرت بی پایان ملت مسلمان و با ایمان ایران اسلامی است.
در پایان ما دانشجویان حمایت تام و تمام خود را از عملکردهای آرمان خواهانه مسئولین کشور اعلام می‌داریم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی کرمانشاه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
انجمن اسلامی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه مازندران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نیمامحمود آباد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهرگان محلات
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی امیرکبیر اراک
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم دریایی چابهار
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی
انجمن اسلامی دانشجویان رامسر
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خوراسگان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کردستان
انجمن اسلامی دانشجویان تربیت دبیر شهید رجایی

براساس این گزارش، دفتر تحکیم وحدت دیگر اتحادیه دانشجویی ایران بود که با دارا بودن ۲۱ تشکل با صدور بیانیه‌ای از مسئولان خواست تا به جای قرار گرفتن در موضع ضعف، خروج ایران از NPT را مورد مطالعه قرار داده و آن را بخشی از راهبرد خود برای حرکت به سمت هسته‌ای شدن بدانند.

متن بیانیه دفتر تحکیم به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انتشار گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، گزارشی دروغین و غیرمسئولانه و در فضایی کاملا تحت تاثیر قدرت‌های جهانی، برای تکمیل صحنه سازی‌های نظام سلطه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این گزارش حاکی از استیصال غرب در مقابل جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که با دست پاچگی سعی بر انحراف افکار عمومی دارد.

اعتراف عملی غرب بر تاثیرگذاری ایران در جهت دادن به افکار عمومی دنیا و به ویژه منطقه می‌باشد، بیم و هراس انکه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای مردم منطقه گردد او را امروز از بیان هر تهمت و تهدید باز نمی‌دارد.

اما بداند این گزارش دروغین، زدن بر طبل رسوایی غرب است که بیش از پیش احوالات و اوضاع درونی غرب را حکایت می‌کند.
غرب در گردابی عمیق افتاده است.

و تلاش می‌کند تا با تهدید کردن و به چالش کشیدن جمهوری اسلامی از معضلات و ضعف شدید نظام لیبرال دمومکراسی در اداره جامعه خودش و جهان فرافکنی نموده و از این رهگذر مشکلات عدیده مالی و اقتصادی و شکست‌های مفتضحانه خود را در عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و به ویژه در جنبش بیداری اسلامی و وال استریت از چشم ملت‌های بیدار بپوشاند.
اما باید گفت که دیگر جهان بیدار شده است و فریب این دروغ پردازی‌ها را نمی‌خورد و می‌داند اینگونه رفتارها مبتنی بر سیاست‌های دروغین و خصمانه آمریکا صهیونیست و ایادی آنهاست.

دنیا بداند انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و قطعا ملت بزرگ ایران تا گرفتن این حق طبیعی از پا نخواهد نشست و بداند اینگونه گزارش‌ها و تهدیدها برای ملتی که در طول این 30 سال با هر تهدید گامی به جلو برداشته است فرصت است و سرخوردگی آمریکا و صهیونیست و ایادی آنها را در پیش دارد.

عدم بی طرفی و حق‌گویی آژانس بین المللی این سئوال را در ذهن متبادر می‌سازد که چرا همچنان باید عضو چنین نهاد سرسپرده آمریکا باشیم؟ آیا حضور ما در چنین نهادی تنها باعث نمی‌شود که سرعت ما در استفاده و بهره‌برداری از دستاوردهای مختلف انرژی هسته‌ای کم شود؟

اعضای دفتر تحکیم از مسئولان مربوطه می‌خواهد به جای قرار گرفتن در موضع ضعف و رفع اتهام کردن خود از یاوه گویی‌های آژانس، یکبار به صورت جدی خروج ایران از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را مورد مطالعه قرار دهند و ان را بخشی از راهبرد خود برای حرکت به سمت هسته‌ای شدن بدانند.

دشمنان ملت ایران با اینگونه اقدامات و تهدیدات خودشان را به نابودی نزدیک می‌کنند. ملت ایران اجازه هیچ گونه تهدید و تعدی را نخواهد داد و با تبعیت از مقام عظمی ولایت اعلام می‌کند اگر کشوری بخواهد به ملت نظام و انقلاب و فرهنگ ما تعرض کند نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش سپاه و بسیج مردمی و در یک جمله ملت بزرگ ایران سیلی محکمی به آنها خواهد زد و مشت آهنین خود را به پیکر متجاوز وارد می‌کند که مایه پشیمانی و انزوای آنها خواهد شد.

در همین راستا، بسیج دانشجویی 42 دانشگاه تهران نیز خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نامه سرگشاده‌ای صادر کردند و بر مطالبه خروج ایران از ان.پی.تی تأکید کردند.

متن کامل این نامه سرگشاده به شرح ذیل است:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
ریاست محترم مجلس جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی
سلام علیکم

صدور گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با بهت و حیرت آزادگان جهان همراه بود، ما دانشجویان را بر آن داشت تا نگاه و مطالبه خود را نسبت به این گزارش و وضعیت موجود این نهاد به اصطلاح بین‌المللی ابراز داریم و آنچه موجب عزت و شأن ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است را از دولت و مجلس درخواست کنیم.

الف) تلقی از وضعیت موجود روابط بین‌الملل:
بر این باوریم که امروز تقابل جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه به خاطر حقوق بشر، مسئله هسته‌ای و تروریسم نیست. مسئله، تقابل و رویارویی دو دستگاه هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی است که یکی انسان را موجودی سرگردان و دیگر آن را جهت‌دار و به سوی کمال مطلق می‌داند.

تقابل امروز ما و استکبار، ماحصل تلاش ملتی است که نه تنها اراده کرده است مستقل زندگی کند، بلکه توانسته است الگویی از این حیات طیبه را به عنوان ماهیت حقیقی و حقوقی خود از یک سو به رخ صاحبان زر و زور تزویر بکشاند و از سوی دیگر الگویی برای ملل تحت ستم گردد و همین مسئله باعث شده است که به تعبیر امام راحل زرق و برق کاخ‌های سرخ و سفید را بر هم بریزد و آنان خود را در مقابل یک تفکر متمایز ببینند.

در سایه جهانی‌سازی که در فهم اکثر اندیشمندان مستقل جهان، هنجارسازی و عرفی‌سازی برای هم‌طراز نشان دادن نگرش و فرهنگ مبتذل غرب برای همه جهان است، خوی سلطه‌گری دچار شیفت پاردایمی شده است و به جای گسیل کشتی‌های جنگی و سرباز و بمباران اتمی، نهادهای بین‌المللی زحمت استکبار را کم کرده‌اند، به تعبیر دیگر امروز نهادهای به اصطلاح بین‌المللی در قاعده نظام سلطه‌گر - سلطه‌پذیر در جغرافیای سلطه‌گری محسوب و نه تنها در خدمت آنانند که خود مولد آنان و حافظ و نگهبان منافع‌ آنانند.

نهادهای بین‌المللی امروز چهره کریه غرب را در قالب هنجارهای مثبت جهانی ترویج می‌کنند. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل خود، هیچگاه چشم امید بدان‌ها نبسته است و هر قدر در بستر تاریخ به پیش می‌رویم حقانیت این تلقی و این نگرش بیشتر خودنمایی می‌کند.

بنابراین سازوکار نظام جمهوری اسلامی باید طوری طراحی شود که نیازها، گذر آن را به دالان نظام سلطه رهنمون نکند و همان‌گونه که در نظام‌سازی الگویی موفق و متمایز ارائه کردیم، با چهره‌ای عبوس و در عین کارآمدی، بی‌خاصیتی نهادهای بین‌المللی برای مستضعفین و جهان سوم را به اثبات رسانیم و راه زندگی شرافتمندانه و مستقل از آنان را به عنوان موج دوم الگوسازی انقلاب اسلامی طراحی کنیم.

ب) گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
تفحص در گزارش مذکور نشان می‌دهد که هیچ اتفاق جدیدی، انگیزه صدور آن نبوده است. در گزارش مذکور به هیچ پدیده و اتفاقی بعد از سال ۲۰۰۸ اشاره نشده است. لذا چرایی صدور آن بدون هرگونه اتفاق جدید نشان می‌دهد که اصل مسئله حلقه‌ای از حلقه‌های چندگانه‌ای است که استکبار برای رهایی از خفت‌های پی‌درپی در خاورمیانه عربی و وال استریت از یک سو و ناامیدی از حضور فتنه‌گران ۱۳۸۸ در بازگشت به قدرت، طراحی کرده است.

در گزارش مذکور به صورت ناخودآگاه بیش از بیست مرتبه از عبارت«گزارش یک کشور عضو» استفاده شده است که نشان می‌دهد که ماهیت این گزارش براساس جاسوسی است و روی دیگر این سکه، تسلط سیا و موساد بر آژانش را نشان می‌دهد.

گزارش مذکور آن‌قدر با عصبانیت و بدون انسجام تهیه شده است که در بند ۴۹ آن به وجود یک محفظه پوششی انفجار بزرگ برای آزمایشات هیدرودینامیک در پارچین اشاره می‌کند و در بند بعدی آن(بند ۵۰) با صراحت اعلام می‌دارد که آژانس از ایران خواسته این محل را بازدید کند و پس از موافقت ایران، دو بار از محل مذکور بازدید به عمل آمد اما هیچ چیز ملموسی کشف نگردید.

بنابراین نبود هرگونه سخن جدیدی در گزارش و استناد آن به سوابق قبل از ۲۰۰۸ نشان می‌دهد که اصل صدور گزارش بیشتر از محتوای آن باید مورد سئوال قرار گیرد.

ج) مطالبه دانشجویان:
پس از سال‌ها تحمل رفت و آمد جاسوسان غرب در قالب بازرسان آژانس به ایران و پس از بازگشت سال‌ها از نصب دوربین‌های سیا در مراکز هسته‌ای کشور و پس از ده‌ها بار گزارش مکتوب مراجع رسمی کشور به مجامع بین‌المللی، نه تنها نتیجه‌ای حاصل نشد بلکه اذهان را به همان مسئله‌ای که در بدو این نوشتار آمده شد متمرکز می‌کند که مسئله هسته‌ای بحثی فرعی و صرفاً انرژی است که در تقابل دو جهان‌بینی به کار گرفته می‌شود. بنابراین اگر از این منظر به مسئله بنگریم، اعتمادسازی یا عدم آن، پاسخ ایران به مطالبات آژانس یا عدم آن... هیچ تأثیر بر خوی درندگی استعمار نخواهد داشت.

استعمار با همان هیبت قدیم به سلطه‌گری فکر می‌کند و صرفاً پوستین جدیدی به نام حقوق بشر پوشیده است تا مطالبات خود را با هنجارهای بین‌المللی انطباق دهد لذا مطالبه مشخص و صریح ما این است که زمان تجدیدنظر برای خروج از معاهده NPT فرا رسیده است.

توسعه فناوری کشور در سایه تفکر و تلاش جوانان مجاهد اکنون ما را از خدمات فنی آنان نیز بی‌نیاز کرده است. روند فعلی به عزت اسلامی و ملی ما آسیب می‌رساند. لذا مصرانه خواستار تجدیدنظر در این روابط هستیم و بر مطالبه آن پای می‌فشاریم. نتیجه آن هرچه باشد از این سخن امام که می‌فرمود«مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهان‌خواران شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌کنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و خردسال حزب‌الله در جهان به اسارت گرفته می‌شود؟ بگذار دنیای پست مادیات با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم» بالاتر نخواهد بود.

براساس این گزارش، این نامه سرگشاده به امضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، آزاد تهران‌جنوب، امام صادق(ع)، تربیت معلم تهران، آزاد غرب، آزاد شمال، آزاد داندانپزشکی، آزاد داروسازی، الزهرا، آزاد مرکز، تهران و علوم‌پزشکی تهران، تربیت‌مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، شهید رجایی، علوم‌پزشکی شهید بهشتی، علامه‌طباطبایی، آزاد علوم و تحقیقات تهران، آزاد علوم پزشکی، پیام‌نور تهران، شاهد بقیه‌الله(عج)، علوم بهزیستی، مذاهب اسلامی، علمی و کاربردی، خبر، مدرسه عالی شهید مطهری، علوم قضایی، علم و صنعت، امور اقتصادی، صنعت نفت، صدا و سیما، علم و فرهنگ، صنعتی شریف، انقلاب اسلامی، فنی شریعتی، روابط بین‌الملل، سوره، شهید شمسی‌پور، هنر، امام حسین(ع) و شهید عباسپور رسیده است.

حال باید دید دولتمردان و نمایندگان مردم در خانه ملت چه پاسخی به مطالبه ۱۱۰ تشکل دانشجویی که قطعا اکنون یک مطالبه ملی محسوب می‌شود، خواهند داد.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد