رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام: ابوالفتصنایع کشور با دوپینگ حمایتی دولت سرپا ایستاده اند

نیکنام: صنایع کشور با دوپینگ حمایتی دولت سرپا ایستاده اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که تعرفه بالای واردات کالا به کشور از ورشکستگی بسیاری از صنایع جلوگیری می‌کند، گفت: ناتوانی بسیای از صنایع کشور و بهره‌وری بسیار پایین موجب شده استن که با کمترین کاهش حمایت های دولت به سرعت ورشکست شوند.

ابوالفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  خانه ملت با بیان این که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر صنایع کشور تأثیر بسیار منفی گذاشته است، تصریح کرد: قرار بود با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ،بهره وری در صنایع بیشتر شود نه اینکه رکود اکثر صنایع کشور را در برگیرد. 

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قیمت نهایی کالا در ایران بیشتر از قیمت نهایی کالا در نقاط مختلف جهان است، افزود: این در شرایطی است که هزینه تولید کالا در ایران از جمله هزینه سوخت و دستمزد کارگران کمتر از نقاط مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه با استمرار وضعیت کنونی بسیاری از صنایع ورشکست خواهد شد، گفت: اینکه با ارزان بودن قیمت انرژی در ایران و همچنین پایین بودن نرخ دستمزد کارگاران، قیمت نهایی تمام شده کالاهای ایرانی باز هم گران تر از کالاهای مشابه خارجی است موضوعی است که در دراز مدت ورشکستگی را برای این صنایع به ارمغان خواهد آورد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که تعرفه واردات محصولات مختلف به ایران بالانباشد و محصولات خارجی با قیمت واقعی خود وارد کشور شوند، بسیاری از صنایع کشور بامشکل اساسی از جمله ورشکستگی روبه‌رو می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر پایین بودن بهره وری در صنایع کشور گفت: بخش بسیار زیادی از صنایع کشور تنها در سایه تعرفه‌های بسیار بالای گمکری تا به امروز به فعالیت مشغول هستند و با اندکی کاهش حمایت های دولتی اکثریت این صنایع تعطیل خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد