رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دماوند، ری و رامسر؛ شهرهای نمونه کشور

خبرگزاری فارس: استقرار 2 شهر نمونه گردشگری کشور در تهران  

دماوند، ری و رامسر؛ شهرهای نمونه کشور

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خبر داد:
استقرار 2 شهر نمونه گردشگری کشور در تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از استقرار دو شهر از سه شهر نمونه گردشگری کشور در استان تهران خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدابرهیم لاریجانی عصر امروز در جریان واگذاری یکی از آثار تاریخی دماوند به شهرداری اظهار داشت: مناطق نمونه گردشگری در کشور بسیار است.
وی ادامه داد: اما تعریف تمام حدود جغرافیای یک شهر در قالب شهر نمونه گردشگری صرفا منحصر به دماوند، ری و رامسر خواهد بود.
لاریجانی افزود: در این میان دو دیار دماوند و ری از جمله شهرهای استان تهران محسوب می‏شوند که با این عنوان به تصویب رسیده‏اند.
لاریجانی با اشاره به طرح واگذاری تولیت اماکن تاریخی به نهادهای مسئول خاطرنشان کرد: در بیش از یک سال گذشته طرح واگذاری تولیت بناهای تاریخی به نهادهای مسئول در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: در این کارکرد بناهای تاریخی پس از طی مراحل مرمت و بازسازی در قالب تفاهم‏نامه‏ای به نهادهای مسئول برای بهره‏برداری واگذار می‏شود.
وی برج یادمان شیخ شبلی دماوند را از جمله ابنیه کم‏نظیر کشور خواند و افزود: متاسفانه وقوع جنگ‏هایی مانند حمله مغول به ایران بسیاری از نمونه‏های مشابه برج یادمان شیخ شبلی را از بین برده است.
لاریجانی ادامه داد: از این رو نمونه‏های چندانی از ابنیه‏های مشابه اثر تاریخی یادمان شیخ شبلی در کشور وجود ندارد و به همین منظور باید در حفظ آن کوشید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ویژگی‏های شخصیتی شیخ شبلی خاطرنشان کرد: شیخ شبلی که عناوین متعددی برای نامیدن وی به کار برده می‏شود از جمله مفاخری است که اسناد تاریخی چندانی درباره ویژگی‏‏های شخصیتی وی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اما ساخت این برج یادمان پس از درگذشت شیخ نشان‏دهنده رضایت مردم سرزمین دارالمومنین دماوند از این عارف بزرگ و مویدی بر نیکی کردار اوست.
انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد