رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در رامسر؛ زنگ روز ملی مازندران نواخته شد

خبرگزاری فارس: زنگ روز ملی مازندران نواخته شد 

 در رامسر؛ 

 زنگ روز ملی مازندران نواخته شد

در رامسر؛
زنگ روز ملی مازندران نواخته شد

خبرگزاری فارس: زنگ روز ملی مازندران در دبیرستان پسرانه نمونه هیئت امنایی لاریجانی شهرستان رامسر نواخته شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این مراسم که امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت آموزش و پرورش، شهرداران، اعضای شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگری از مدیران ادارات شهرستان رامسر حضور داشتند.
امام جمعه شهرستان رامسر با بیان تاریخچه غنی استان مازندران گفت: روز چهاردهم آبان بنام روز ملی مازندران نامگذاری شده و ما این روز را گرامی می‌داریم.
حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده تصریح کرد: مازندران قطعه‌ای سرسبز و دلنشین همراه با تاریخی افتخارآمیز است و قدمت تاریخی‌اش از بسیاری، کشورهایی که اکنون ادعای وجود می‌کنند، بیشتر است.
باقرزاده اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که اکنون در جهان حرفی برای گفتن دارند تاریخشان به اندازه مازندران نیست و شاید به پنج قرن هم نمی‌رسد.
وی عنوان کرد: مازندران بزرگ، از رامسر تا گلوگاه یک خطه افتخارآفرین است و با تاریخی 3 تا 4 هزار ساله، نخستین حکومت علوی را در خود تشکیل داد.
امام جمعه رامسر خاطرنشان کرد: مازندران مردمی عاشق و دوستدار اهل بیت دارد و در هر جایی از استان مازندران حتی در دورترین روستاها در دامنه سلسله جبال البرز هم پای بگذاریم شاهد بارگاه و یا امامزاده‌ای هستیم که از تبار علویان هستند و این مهم نشان‌دهنده دوستی مردم مازندران با اهل بیت عصمت و طهارت از دیر باز است.
این مسئول ادامه داد: اولین بار در سال 243 قمری نخستین حکومت علویان در مازندران با بیعت مردم این استان با حسن بن زید علوی تشکیل شد و در واقع مازندران آغاز اسلامش را با پذیرش شیعه همراه کرد و این شروع افتخاری بس بزرگ برای این استان بزرگ و سربلند بود.
امام جمعه رامسر تصریح کرد: افتخار مازندران فقط به داشتن مواهب طبیعی نیست بلکه وجود نخبگان، علمای به‌نامی چون شیخ فضل الله نوری، سعیدالعلما مازندرانی و تقدیم بیش از 10 هزار شهید چون شهید طوسی، شهید سلیمان نژاد، شهید شیرودی و شهید خلعتبری و... نیز مایه افتخار این استان است و همه این داشته‌ها  مازندران به چهره‌ای فرهنگی، علمی و علوی مدار تبدیل کرده است.
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما میراث‌داران این تاریخ کهن و ارزشمند توام با ولایت، ادب و فرهنگ غنی هستید و باید به مازندرانی بودن خود و فرهنگ و ادب کهنش افتخار کنید.
انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد