رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بهره برداری طرح آب رسانی از سد میجران رامسر تا پایان سال آینده

 

بهره برداری طرح آب رسانی از سد میجران رامسر تا پایان سال آینده

 مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:
طرح آب رسانی از سد میجران تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح آب رسانی از سد میجران در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رمضان طهماسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهارداشت: اجرای سدهای مخزنی، احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، اجرای طرح‌های آب رسانی(تامین آب شرب)، اجرای طرح‌های تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی جهت حفاظت از آب های زیرزمینی، بحث احداث ایستگاه‌های سنجش آب‌های سطحی و زیرزمینی از جمله طرح های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل تونل انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز، ادامه احداث سد هراز در منطقه آمل و احداث سد گلورد از مهمترین طرح‌های در دست اجرای آب منطقه‌ای مازندران به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: طرح آب رسانی از سد میجران به شهرهای رامسر، سادات شهر و کتالم در صورت اختصاص اعتبار تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و در حال حاضر از پیشرفت 92 درصدی برخوردار است.

طهماسبی با اشاره به اینکه طرح آب رسانی از سد شهید رجایی به ساری از پیشرفت 65 درصدی برخوردار است افزود: این طرح در صورت تخصیص اعتبار تا دو سال آینده به اتمام می رسد.

وی اظهارداشت: طرح آب رسانی سد البرز به شهرهای بابل، بابلسر، امیرکلا فریدونکنار با پیشرفت 15 درصدی تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: سد گلورد در منطقه نکا در صورت تخصیص اعتبار تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد و در حال حاضر از پیشرفت 42 درصدی برخوردار می‌باشد.

طهماسبی تصریح کرد: میزان آبی که از طریق سدها و آب بندان‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد حدود 800 میلیون مترمکعب است که در صورت بهره برداری سد هراز و گلورد به حدود 1.5میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف احداث سد هراز علاوه بر تامین آب مورد نیاز این دشت حدود 100 هزار هکتاری، آب شرب مورد نیاز یک میلیون نفر از شهرهای محدوده دشت هراز را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد