رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ساخت قطعه اول آزاد راه ساحلی بابلسر - رامسر به طول 200 کیلومتر

 

با حضور رئیس جمهوری مراسم کلنگ زنی؛ 

ساخت قطعه اول آزاد راه ساحلی بابلسر - رامسر به طول 200 کیلومتر

 

مدیرکل راه مازندران خبر داد:
ساخت 2 قطعه آزادراه شمال به کنسرسیوم داخلی واگذار شد/ کلنگ‌زنی با حضور رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری مازندران با اعلام اینکه قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران شمال از بنیاد گرفته شده، گفت: این دو قطعه به کنسرسیوم داخلی واگذار شد و با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

سید علی اسد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه براساس مصوبه انجام مطالعات طرح توسعه و تعریض محور هراز در مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان، مطالعه طرح توسعه و تعریض محور فوق در دستور کار اداره کل راه و ترابری استان مازندران قرار گرفت، بیان داشت: محور هراز یکی از شریان‌های مهم مازندران است که این استان را به پایتخت کشور متصل می‌کند.
* جاده هزار و 10 برابر شدن تردد وی با اعلام اینکه این راه دارای قدمتی تاریخی بوده و طبیعی است که مشخصات و درجه این راه به لحاظ مطالعات انجام شده در زمان ساخت با شرایط روز بوده، خاطرنشان کرد: امروز که میزان ترافیک و تردد وسایل نقلیه در این محور چند 10 برابر شده مطابقت ندارد.
مدیرکل راه‌ و ترابری مازندران در ادامه در مورد قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران شمال، قطعه اول آزاد راه ساحلی بابلسر رامسر به طول 200 کیلومتر و آزاد راه جنوبی ساری قائمشهر به طول 44 کیلومتر از پروژه‌های مهم راهسازی است که با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه قطعه چهارم آزاد راه تهران شمال در استان مازندران قرار دارد، در مورد این آزادراه گفت: در حال حاضر این قطعه با پیشرفت 80 درصدی در حال انجام کار هستند و امیدواریم تا پایان سال سال جاری زیر بار ترافیک بیاید.
اسد با اعلام اینکه قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران شمال از بنیاد گرفته شده، بیان داشت: این دو قطعه به کنسرسیوم داخلی واگذار شد و با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.
* افزایش چهار برابری آسفالت راه روستایی مازندران
مدیرکل راه‌ و ترابری مازندران در ادامه از افزایش چهار برابری میزان آسفالت در راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: در شش اول سال جاری بیش از 130 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.
وی اعتبار مصوب راه روستایی استان را 44 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون 6 میلیارد تومان در این اختصاص یافته است.
اسد با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 800 طرح راهسازی و راهداری در این استان در دست اجرا است، تصریح کرد: از این تعداد 600 طرح روستایی و بقیه مربوط به راه‌های اصلی و فرعی استان است.

* جذب 100 درصدی اعتبار محور هراز

مدیرکل راه ‌و ترابری مازندران با اشاره به وضعیت چهار بانده کردن محور هراز خاطرنشان کرد: برای اجرای عملیات‌های تعریض در این محور در سال جاری 12 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه سهم مازندران از این میزان اعتبار 9 میلیارد و 750 میلیون تومان است، گفت: تاکنون 100درصد این اعتبار جذب شده است.
اسد با اعلام اینکه بدهی راه‌ و ترابری به پیمانکاران در محور هراز تاکنون ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است، عنوان کرد: پیمانکاران این پروژه 5 میلیارد تومان دیگر طلبکار هستند.
به گفته وی برای این پروژه 300 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه‌ و ترابری مازندران با اعلام اینکه تعارض‌های حقوقی و حقیقی و منابع اعتباری از جمله مهم‌ترین مشکلات در اجرای پروژه‌های راه‌ و ترابری است، تصریح کرد: برای جذب اعتبار هفته‌ای این امر در تهران پیگیری می‌شود.
مدیرکل راه ‌و ترابری مازندران گفت: تعریض و چهارخطه کردن حدود 70 کیلومتر از بقیه جاده هراز در حال انجام است و برای این کار حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی تعداد پیمانکاران این جاده را 11 پیمانکار اعلام کرد و افزود: این پیمانکاران در مناطق مختلف جاده مستقر شدند و مشغول فعالیت های عمرانی همچون احداث پل و تونل، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و تعریض و چهارخطه کردن بخش های مختلف آن هستند.
اسد با اشاره به اینکه 9 دستگاه تونل به طول حدود شش کیلومتر از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در محور هراز احداث می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر از زمان شروع این تونل‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.
این مسئول استانی از احداث 12دستگاه پل در این محور مواصلاتی خبر داد و ادامه داد: هشت دستگاه پل از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء و بقیه توسط سایر پیمانکاران احداث می‌شود.
* نصب 21 دوربین نظارت تصویری در راه‌های مازندران
وی با اشاره به نصب21 دوربین نظارتی تصویری در محورهای ارتباطی مازندران ، متذکر شد: تاکنون 9 دستگاه نصب شده و بقیه نیز در حال نصب شدن است.
اسد با بیان اینکه 150 میلیارد تومان در سال‌ جاری برای راه‌های استان اختصاص یافته، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 200 میلیارد تومان اعتبار در بخش راه‌های استان جذب شود.
انتهای پیام/ن۱۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد