رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

محمدپور در رامسر: گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود


خبرگزاری فارس: گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود
محمدپور در رامسر:
گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود

مدیرکل گردشگری مازندران:
گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طی سال‌های آینده گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، اسدالله محمدپور شامگاه دوشنبه در نشست مشترک بخشداران استان مازندران در رامسر اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری در دنیا به‌عنوان سومین صنعت پول‌ساز دنیا مطرح است و 960 میلیارد تومان گردش مالی این صنعت در دنیا بوده که در سال‌های آتی به‌عنوان نخستین صنعت پول ساز جهان مطرح می‌شود.
وی عنوان کرد: جاذبه‌های خدادادی در کشور ایران بسیار زیاد است و استان‌های شمالی در داشتن این مواهب خدادادی در ایران اول بوده و به‌ویژه مازندران و به ویژه رامسر سرآمد جاذبه‌های گردشگری خدادادی است و ما با داشتن این همه نعمت در بخش جذب توریست، باید بیشتر از این کار کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: هیچ جای دنیا، محل مناسبی  به‌جز ایران برای تفریح اسلامی وجود ندارد و استان مازندران بیشترین آمار را در جذب توریست‌های عرب مسلمان را دارد و در واقع می‌توان گفت مازندران می‌تواند قطب گردشگری جهان اسلام شود.
این مسئول برنامه‌ریزی سفر از مبدا را یکی از مسایل مهم در فرهنگ درست گردشگری دانست و اضافه کرد: بر اساس آسیب‌شناسی که سازمان میراث فرهنگی در امر مسافرت انجام داده، فرهنگ سفر در کشور ما یک فرهنگ سفر گروهی همراه با تور نیست و این مهم باید به‌عنوان نکته حایز اهمیت در برنامه‌ریزی سفر از مبدا مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه خطاب به بخشداران بیان داشت: بخشداران در حوزه کاری خود باید ظرفیت‌های گردشگری را شناسایی و به ما اعلام کنند تا بتوانیم اعتبارات استانی را به آنان اختصاص دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است، اذعان داشت: در حال حاضر ارزان‌ترین تسهیلات بانکی به صنایع دستی خانگی واگذار می‌شود و بانک‌ها نیز متعهد شدند ظرف 10 روز پس از ارائه طرح و تقاضای وام آن را به متقاضی تسهیلات پرداخت کنند.
انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد