رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار رامسر: زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود

خبرگزاری فارس: زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود
فرماندار رامسر:
زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود

فرماندار رامسر:
زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: بسیاری از گردشگران در روستاها سکنی می‌گیرند و به همین دلیل باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستاها تقویت شود.

خبرگزاری فارس: زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، شامگاه دوشنبه نشست مشترک بخشداران استان مازندران با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب و فاضلاب روستایی، مدیرکل دفتر امور روستایی، فرماندار رامسر، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و بخشداران استان مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.
فرماندار رامسر در این مراسم گفت: امروز فرصت خدمت‌گزاری به مردم در اختیار ما مدیران قرار گرفته و ما باید تمام توان‌مان را در راستای خدمت‌رسانی درست به مردم بکار گیریم.
محمدصالح رضاخانی افزود: بخشداران در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارند زیرا وظیفه آنان خدمت و رسیدگی به امور روستاییان و محرومان است که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز است.
فرماندار  رامسر در ادامه با بیان اینکه استان مازندران یک استان گردشگرپذیر است، تصریح کرد: بسیاری از گردشگران در روستاها سکنی می‌گیرند و به همین دلیل باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستاها تقویت شود.
رضاخانی در پایان سخنان خود شناخت ظرفیت‌ها و سپس برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن را از ملزومات تقویت روستاها دانست.
ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار مرکزی رامسر نیز در این مراسم عنوان کرد: دهیارها نقش ارزنده‌ای را در روستا ایفا می‌کنند و برای داشتن روستایی فعال و هدفمند تعیین و تقویت چارت بخشداری لازم بوده زیرا بخشداری‌ها مراکز ساماندهی روستاها هستند.
وی یادآور شد: آموزش در روستاها باید در بعدهای مختلف انجام شود و انتظارات ما نیز باید به‌گوش روستاییان برسد و در انجام این امر مهم  صدا و سیما و رسانه می‌تواند در قالب فیلم‌های آموزشی ٰمیان برنامه‌های تلویزیونی و مستند بسیار تاثیرگذار باشد.
این مسئول در بخش دیگر سخنان خود از مدیرکل دفتر امور روستایی به‌عنوان یک مدیر پروژه‌ای یاد کرد و گفت: در غرب مازندران به‌ویژه رامسر که به ‌عنوان شهرستان گردشگری، طبیعت‌گردی و گردشگری الکترونیک معروف است، اعتباراتی که به آن اختصاص داده می‌شود، باید ملی باشد زیرا اعتباری که اکنون برای آن دیده می‌شود ویژه ساکنان ثابت آن است و برای جمعیت شناور اعتباری پیش‌بینی نمی‌شود و همین امر موجب ایجاد چالش‌هایی برای مدیران رامسر می‌شود.
شیرود عشوریان درباره طرح تفکیک زباله از مبدا خاطرنشان کرد: اگر دهیاری‌ها 50 درصد اعتبار خود را هم  در این امر مصرف کنند، باز هم ارزش بیشتری دارد و روستای راجوب رامسر به‌عنوان روستای پایلوت طرح تفکیک زباله از مبدا ثابت کرده است که می‌توان زباله را مهار کرد.
وی همچنین خطاب به مدیران ادارات اذعان داشت: بحث مشارکت دادن روستاییان در امور عمرانی بسیار خوب است، اما ادارات نیز در قبال این مشارکت روستاییان باید به آنان خدمات خوبی ارائه دهند و این طور نباشد که فقط از آنان مشارکت بگیرند. 
بخشدار مرکزی رامسر از امور مخابرات و راه و ترابری در روستاها انتقاد کرد و از مسئولان خواست تا درباره خدمات‌رسانی این دو ارگان به روستاها توجه بیشتری کنند.
انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد