رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

راز پیچیده تشعشعات رادیواکتیو رامسر

خبرگزاری فارس: تشعشعات رادیواکتیو عامل سرطان گوارشی نیست 

راز پیچیده تشعشعات رادیواکتیو رامسر

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی و کبد کشور:
تشعشعات رادیواکتیو عامل سرطان گوارشی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های دستگاه گوارشی و کبد کشور گفت: تشعشعات رادیواکتیو عامل شیوع بیماری سرطان گوارشی نیست و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا ملک‌زاده صبح امروز در جریان بازدید از طرح سلامت مری و معده در مشگین‌شهر اظهار داشت: مردم نباید به شایعات بی‌پایه و اساس توجه کنند چرا که از نظر علمی ثابت نشده است که تشعشعات مختلف رادیواکتیو عامل سرطان و بروز بیماری‌های گوارشی و ریوی است.
وی علت اصلی ابتلا به سرطان مری و معده را عادت بد غذایی و سوء مصرف توصیف کرد و بیان داشت: در کنار آن میکروبی در معده همه افراد جامعه وجود دارد که رشد نابهنگام آن می‌تواند به بیماری سرطان مری و معده منجر شود.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی و کبد کشور خاطرنشان کرد: اگر تشعشعات عامل سرطان معده و مری بود بیشترین تشعشعات را در شهرستان رامسر داریم در حالی که کمترین میزان مبتلا به سرطان مری و معده در این منطقه است.
ملک‌زاده با اشاره به وضعیت استان اردبیل به ویژه شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل در شیوع گسترده بیماری سرطان گوارشی اضافه کرد: ما از اهالی این استان انتظار داریم در تغذیه خود مراقبت کرده و از غذاهای سرخ‌ کردنی و برخی از غذاهایی که در مدت زمان اندک پخت شده و در قالب غذاهای آماده به مردم عرضه می‌شود جلوگیری مرده و به جای آن از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ هر چقدر از عادات بد غذایی اجتناب کنیم در حقیقت به سمت سلامتی خود پیش رفته‌ایم و این حرکت خود مبنای رفع بسیاری از معضلات و مشکلات گوارشی خواهد بود.
ملک‌زاده ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی را در استان اردبیل و مشگین‌شهر یادآور شد و افزود: ما چند سال است که با حضور متخصصان کشورهای خارجی در مورد علل و عوامل شیوع بیماری سرطان در منطقه آذربایجان و اردبیل تحقیقات علمی وسیع و گسترده‌ای را آغاز کردیم که در آینده به نتایج خوبی در این باب رسیده و پیشگیری‌های لازم را نیز توصیه می‌کنیم.
وی از اجرای مناسب طرح سلامت مری و معده در مشگین‌شهر خبر داد و افزود: ‌بزگترین مراقبت این است که افراد جامعه حداقل سالانه در سنین مختلف مورد آزمایش سلامتی مری و معده قرار گیرند تا اگر مشکلی نیز باشد به سرعت رفع و یا از آن پیشگیری شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در کنار مصرف درست مواد غذایی باید از مصرف گوشت قرمز، برخی پرخوری‌ها، مصرف سیگار، مواد مخدر و یا مشروبات الکلی خودداری کرده چراکه اینها به دامنه‌دار شدن بیماری‌ سرطان گوارشی کمک می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد