رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر می تواند قطب برجسته اکوتوریسم جهان باشد

 

رامسر می تواند قطب برجسته اکوتوریسم جهان باشد

 

کارشناس محیط زیست تایلند:

ایران می تواند قطب برجسته اکوتوریسم جهان باشد

کرج- کارشناس محیط زیست تایلند که در دوره های آموزشی مدیریت محیط زیست اکو در انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو حضور یافته بود گفت: ایران می تواند به عنوان یک قطب برجسته اکوتوریسم در دنیا مطرح باشد.

'نارارات ناچیرامانا' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حاشیه این دوره آموزشی دو ماهه فرصت کردم شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، زنجان، رامسر، انزلی و یزد را از نزدیک ببینم و اطلاعات بسیار خوبی درمورد محیط زیست ایران و مردم این کشور پیدا کنم.
وی اظهار داشت: من اطلاع دارم که هر سال گردشگرانی از ایران به تایلند می آیند ولی از نظر زیبایی های طبیعی، تفاوت آب و هوا، اقلیم های گوناگون، آثار باستانی و چشم اندازهای طبیعی، ایران فوق العاده زیباست و به نظر من این استعداد را دارد که به عنوان یک قطب برجسته اکوتوریسم در جهان بیش از این شناخته شود و هر ساله میلیون ها گردشگر برای بازدید به اینجا بیایند.
کارشناس محیط زیست کشور تایلند که به عنوان مهمان در این دوره آموزشی حضور یافته بود با تقدیر از رییسان انستیتو اکو و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه در آمریکا تحصیل کرده ام و به علت علاقه شخصی و برخی پروژه های کاری کشورهای بسیاری مانند آلمان، روسیه، فرانسه، ایتالیا، نیوزیلند و مکزیک را از نزدیک دیده ام، اما حضور در ایران را یک شانس خیلی خوب می دانم که نصیبم شد، ایرانی ها بسیار خونگرم و مهربان هستند که تصویر جدیدی از یک کشور پیشرفته را به من ارائه دادند.
این کارشناس خارجی محیط زیست افزود: این دوره آموزشی برای من فشرده و پر از نکات تازه بود، امیدوارم انستیتو اکو در آینده مباحث محیط زیست انسانی و طبیعی همچنین توسعه پایدار و خطرات پیش روی کره زمین از منظر زیست محیطی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهد و کارگاه های آموزشی کوتاه یا بلند مدت برگزار کند و خوشحال تر می شوم اگر دوباره در این دوره های آموزشی شرکت کنم.
دوره آموزشی مدیریت محیط زیست با حضور دانشجویانی از کشورهای ایران، تایلند، افغانستان، سودان، گرجستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکیه در انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو واقع در دانشگاه محیط زیست به مدت دو ماه برگزار شد.
در این دوره علاوه بر تدریس مباحثی چون آلودگی هوا، کنوانسیون های بین المللی، توسعه پایدار، محیط زیست دریایی، اقتصاد محیط زیست، محیط زیست و اخلاق سیاسی و … بازدیدهای علمی از مرکز کنترل ترافیک تهران بزرگ، مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه وابسته به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، پارک پردیسان، تالاب انزلی، موسسه تحقیقاتی ماهیان خاویاری و جاذبه های طبیعی شمال ایران انجام گرفت. ک/3
693/1027/ 684

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد