رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

احداث کتابخانه شهری در رامسر

احداث کتابخانه شهری در رامسر
امامزاده خبر داد:
ساخت 12 کتابخانه جدید شهری و روستایی در مازندران
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: 9 کتابخانه جدید شهری و سه کتابخانه روستایی امسال در استان احداث می شود.

محمد اسماعیل امامزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم اکنون، 60 کتابخانه عمومی در استان داریم افزود: 10 کتابخانه از این 60 کتابخانه روستایی و مابقی آنها کتابخانه شهری هستند که مساحت آن 33 هزار متر مربع است.

وی، از احداث 9 کتابخانه شهری در شهرهای چالوس، رامسر، بابل، نکا،  جویبار، ساری ، کلارآباد ، ایزد شهر و نوشهر خبر داد و اظهار داشت: امسال عملیات ساخت این کتابخانه ها با اعتبار بالغ بر 585 میلیون تومان آغاز می شود که در صورت تخصیص این اعتبار به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

امامزاده گفت: عملیات اجرایی سه کتابخانه روستایی در روستاهای نیرنگ و کوچکسرا نوشهر و کتابخانه روستایی زاغمرز بهشهر آغاز شده  و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در مازندران به تفاهم صورت گرفته بین استاندار مازندران و دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره کرد.

امامزاده، پیرامون اعتبار ساخت 72 کتابخانه در مازندران بیان داشت: بر اساس تفاهم صورت گرفته برای ساخت این 72 کتابخانه جدید شش میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده بود که قرار بود 4.5 میلیارد آن را استاندار و 1.5 میلیارد را نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت شود.

 مدیرکل کتابخانه های مازندران با بیان اینکه با این بودجه فقط می توان یک کتابخانه از 72 کتابخانه روستایی را ساخت افزود: به منظور جلب اعتماد و اثبات حسن نیت خود به خیران و فرمانداران و شهرداران و دستگاه های اجرایی ، سعی ما بر این است هرچه سریعتر ساخت این  72 کتابخانه را با مشارکت خیران آغاز کنیم.

وی زیر بنای ساخت این 72 کتابخانه روستایی را 25 هزار متر مربع عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران،  تعداد نسخه کتاب های موجود در کتابخانه های استان را 883 هزار عنوان کتاب اعلام کرد و اظهار داشت : متاسفانه از لحاظ میزان منابع، رتبه بیست و یکم کشور هستیم و در وضعیت خوبی قرار نداریم.

وی فزود: تا پایان سال 1404 سطح فضای کتابخانه عمومی باید از 60 کتابخانه فعلی به 273 کتابخانه برسد و علاوه بر 33 هزار متر مربع زیربنای موجود کتابخانه ها،  200 هزار متر مربع  دیگر نیز باید به فضای کتابخانه ها اضافه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد