رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برق رامسر جابجا شد

برق رامسر جابجا شد

این انتقال که هم اکنون جای سئوال برای بسیاری از شهروندان چالوسی ایجاد کرده در حالی صورت گرفته است که از پیش مسئولین این شهرستان نسبت به جابجایی آن متذکر شده و حتی امام جمعه شهرستان چالوس نیز اعتراض خود را با هرگونه انتقال شرکت توزیع برق غرب مازندران از شهرستان اعلام داشت.
بعد از 13 سال استقرار شرکت توزیع برق مازندران در شهرستان چالوس در اقدامی عجیب این شرکت بدون هیچگونه هماهنگی با مسئولین ارشد شهرستانی و در خارج از ساعت اداری و بدور از عرف رایج به شهرستان نوشهر انتقال پیدا کرد.

به گزارش شمال نیوز این انتقال که هم اکنون جای سئوال برای بسیاری از شهروندان چالوسی ایجاد کرده در حالی صورت گرفته است که از پیش مسئولین این شهرستان نسبت به جابجایی آن متذکر شده و حتی امام جمعه شهرستان چالوس نیز اعتراض خود را با هرگونه انتقال شرکت توزیع برق غرب مازندران از شهرستان اعلام داشت.

علیرغم انعکاس این موضوع و به فاصله چند ماه مدیرتوزیع برق غرب مازندران دستور این انتقال را صادر نموده است.از نکات قابل تامل این موضوع ساختمان اداره توزیع برق غرب استان بوده که با هزینه بالایی ساخته شده و هم اکنون به عنوان ساختمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

همه این موارد در حالی صورت گرفته که انتقال یک اداره از یک شهر به شهر دیگر باید بر اساس دستور عالی ترین نماینده دولت در استان انجام پذیرفته در حالیکه به نظر می رسد چنین مجوزی صادر نشده است.

همچنین با خبر شدیم پیش از این نیز اعضای شورای اسلامی شهر چالوس اعتراض خود را با این انتقال اعلام داشته که علیرغم همه این موارد نه تنها مسئولین امر در شرکت توزیع برق غرب استان پاسخگوی این موضوع نبوده اند بلکه در اقدامی غیر منتظره دستور این انتقال را داده اند.

انوشیروان محسنی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز این مورد را بی اخلاقی اعلام دانست و تصریح کرد:وزارت نیرو و مدیر شرکت توزیع برق استان باید پاسخگوی این اقدام دور از انتظار باشند.

وی در ادامه افزود:از وزیر نیرو خواستار پاسخ در مورد این حرکت غیر اخلاقی و دور از پذیرش جامعه هستم.

امید است مسئولین استانی و کشوری نسبت بدین موضوع اقدام عملی مناسب اتخاذ و پاسخی در خور شان مردم منطقه بابت این انتقال شبانه داشته باشند.



جوابیه:

مدیر مسوول محترم سایت تابناک

با سلام و تحیت الهی

احتراما عطف به درج گزارش اختصاصی آن خبرگزاری که در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی نیز با عنوان «انتقال شبانه شرکت توزیع برق غرب مازندران و سکوت مسوولان » در تاریخ 20/7/90 ساعت 12:53 با شماره 196529منتشر گردید ، ضمن تجلیل از اهتمام آن سایت محترم ، توضیحات کامل این شرکت در تبیین و تشریح دقیق موضوع جابجایی مرکز اصلی شرکت به شرح ذیل تقدیم می گردد .

خواهشمند است دستور فرمایید برابر فصل ششم قانون مطبوعات و ماده 23 آن نسبت به درج پاسخ این شرکت جهت تنویر اذهان عمومی اقدام فرمایند.

مصطفی سالار 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل 

الف )مقدمه

" شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با 7 امور تابعه و دارای 450 هزار مشترک در محدوده شهرستان های رامسر ، تنکابن ، عباس آباد ، چالوس ، نوشهر ، نور و محمودآباد وظیفه سرویس دهی به مشترکان و نگهداری شبکه های توزیع برق را بعهده دارد به عبارت دیگر در هر شهرستان این شرکت دارای یک شعبه ( امور برق ) می باشد این قاعده در شهر چالوس نیز جاری است به بیان ساده تر شهروندان گرامی در شهر چالوس علاوه بر اینکه دارای امور توزیع برق چالوس بوده اند ساختمان شماره یک شرکت توزیع برق غرب مازندران را نیز در خیابان 17 شهریور مشاهده می نمودند که هم اکنون این وضعیت منهای ساختمان شماره یک ستاد شرکت در شهر چالوس موجود بوده و جای هیچگونه نگرانی برای مشترکین و یا متقاضیان محترم و همچنین دغدغه برای مسولین محترم نمی باشد . به عبارت دیگر ساختمان ستاد شرکت در خیابان 17 شهریور شهر چالوس تخلیه و به نوشهر نقل مکان نمود و توامان ساختمان استیجاری امور توزیع برق چالوس در منطقه پالوجده نیز تخلیه ودر ساختمان قبلی شماره یک ستاد شرکت مستقر گردید.

پر واضح است که ذاتا ستاد یک سازمان مسولیت راهبری و هدایت و نظارت بر روند فعالیت های بخش های صف را بعهده داشته و در حوزه شهرستان چالوس امور توزیع نیروی برق چالوس به عنوان یک واحد صف ، مرجع رسیدگی و پاسخگویی به درخواست های متقاضیان و مشترکین تعیین گردیده است نه ستاد شرکت توزیع برق غرب مازندران . 

از بدو تأسیس این شرکت به دلیل کمبود فضای اداری ، ستاد شرکت به صورت اجزاء مختلف در تنکابن (انبار مرکزی، واحد تعمیرات ترانسفور ماتور ) ، نوشهر(معاونت مالی و پشتیبانی،امور بازرگانی،آزمایشگاه لوازم اندازه گیری-کنتور، معاونت برنامه ریزی و نظارت ،امور طرح ونظارت ،دفتر برنامه ریزی ،دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات، نقلیه و خدمات ) و چالوس (مدیر عامل ،معاونت بهره برداری ، دفتر حراست )به صورت پراکنده مستقر گردید . این وضعیت به دلیل فاصله مکانی بین دفاتر حوزه ستادی ، مشکلات عدیده ای فرا روی شرکت تازه بنیان توزیع برق غرب مازندران قرار داد که از جمله آن بروز ناهماهنگی ، کاهش ضریب توازن بین واحدها، ضعف در رسیدگی به امور کارکنان ، کاهش سرعت رسیدگی و پیگیری های اداری ، افزایش هزینه ها و ... را می توان برشمرد .

این امر در حالی صورت گرفت که از بدو تأسیس ، اراده غالب مدیران عامل این شرکت  بر آن قرار گرفت که شرکت در پی متمرکز نمودن دفاتر ستادی ، بدنبال ساختمانی اداری مناسبی باشد که تکافوی استقرار همه واحدهای ستادی را به صورت یکجا داشته باشد .

در همین راستا علی رغم همه تلاش ها و رایزنی های بعمل آمده ، که گوشه ای از آن به اجمال ذیلا بدان اشاره می رود  این شرکت  نتوانست زمین یا ساختمانی مناسب جهت استقرار همه واحدهای سازمانی خود در شهر چالوس بیابد :

1-    در سال 1380 در حالی که ساختمان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس واقع در خیابان 17 شهریور چالوس (پالوجده) موضوع "قرارداد بیع " این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت بدلیل استنکاف دانشجویان از انتقال به واحد دانشگاهی تازه تاسیس در اکبر آباد دلگشا این قرارداد یک جانبه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی فسخ و اولین فرصت برای این شرکت از دست رفت .

2-    از سال 1378 لغایت 1386 روسای هیئت مدیره و مدیران عامل این شرکت آقایان مهندس بهزاد فقیه نصیری ، مهندس محمد غلامی ، مهندس سیدحسین مرادی ، مهندس حسین افضلی هر یک بدلیل اهمیت خاص موضوع ، راساً  مکاتبات عدیده و رایزنی های گسترده ای را با مقامات شهری چون فرمانداری ، شهرداری ، شورای اسلامی شهر، منابع طبیعی و... جهت مکان یابی الزاما و اصرارا در سطح شهر چالوس معمول داشته اند که سوابق و مکاتبات آن قابل ارایه می باشد . در تاریخ 15/6/1386 رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل وقت این شرکت طی نامه ای شماره 300/5354 با ناامید شدن از پیگیری های بعمل آمده آخرین تلاش خود را با طرح این نکته که در صورت عدم امکان تامین زمین در چالوس ، شرکت توزیع برق غرب مازندران ناچار به احداث ساختمان در نوشهر می باشد اظهار نمود.

3-    نهایتا این شرکت اقدام به بررسی فرصت های خود در شهر همجوار (نوشهر) نمود که در این خصوص یک قطعه زمین این شرکت در نوشهر ، بلوار شهید خیریان بدلیل شرایط مناسبی چون وسعت زمین ، دوری از پیک ترافیک ، دسترسی آسان به سرویس نقلیه عمومی ،کسر بهای زمین از قیمت تمام شده ساخت ،شرایط جغرافیای و سایر شاخص ها، مورد توجه و تایید کارشناسان محترم این شرکت قرار گرفت و حسب دستور مهندس نوراله دهبندی مدیر عامل محترم وقت این شرکت که اکنون قریب به 13 ماه سال از بازنشستگی ایشان می گذرد رسما در تاریخ 1/4/1387 با تکمیل تحقیقات همه جانبه و اخذ مجوزهای قانونی و طی تشریفات اداری ، ساخت بنای این شرکت به مناقصه عمومی سپرده شد ، آگهی این مناقصه به طور کامل در روزنامه های کثیر الانتشار و سایت مناقصات و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی این شرکت درج و در دسترس عموم قرار گرفت.

4-    شایان ذکر است قبل از شروع به ساخت بنای مذکور هماهنگی های لازم توسط مدیر عامل محترم وقت آقای مهندس دهبندی با مسولین محترم شهرستانی و استانی معمول گردیده بود.

5-    قرارداد ساخت بنا به شماره 8753 مورخ 7/7/87  با بخش خصوصی منعقد گردید. 

ب) با پایان عملیات اجرایی ساختمان اداری شرکت در نوشهر که 3 سال بطول انجامید و پس از اخذ مجوز مجمع عمومی شرکت که با شماره 1197/244  به این شرکت ابلاغ گردید که با هماهنگی مکتوب شماره 9045/90 دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توانیر نیز همراه  بوده است این شرکت در جلسه شورای معاونین و مدیران خود با التفات به این نکته که برای مراجعه کنندگان ،متقاضیان و مشترکین وقفه ای ایجاد نگردد مقرر شد برنامه ریزی جهت جابجایی لوازم و ملزومات اداری بشرح ذیل صورت گیرد :

* تخلیه ملزومات و لوازم اداری کارکنان ساختمان شماره یک حوزه ستادی در چالوس راس ساعت 13 از چالوس به نوشهر

* جابجایی ملزومات و لوازم اداری کارکنان ساختمان استیجاری امور توزیع برق چالوس راس ساعت 9 صبح از انتهای خیابان 17 شهریور به ابتدای همین خیابان در چالوس

لذا قاطعانه ضمن رد ادعای غیر قانونی بودن این جابجایی بر رعایت کامل مقررات و قوانین در این اقدام تاکید می نمایم .  

ج) اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل این شرکت در طی سالیان اخیر خود را در قبال مسولین محترم شهری پاسخگو و با همه توان به رفع دغدغه ها پرداخته و تلاش مضاعف جهت حفظ انسجام و ارتباطات فی مابین از خود بروز داده اند و جهت حل مشکلات عمومی منطقه کوشیده اند . ازطرف دیگر مسولین محلی و شهرستانی اعم از معنوی ، اجرایی و امنیتی در جریان نقل و انتقال مکان ستاد شرکت بودند.

نکته حایز اهمیت دیگر اینکه جهت احداث بنای جدید در طی سالیان اخیر هزینه های قابل ملاحظه ای صرف شده و با در نظر داشتن اینکه در سال جهاد اقتصادی بسر برده و صرف جویی اقتصادی و کاهش هزینه ها از تکالیف و اهداف اصلی ارگان های عمومی و خدماتی می باشد لذا جهت کاهش هزینه های جاری اعم از هزینه اجاره ی ساختمان اداره برق چالوس ، هزینه ارتباط اینترنتی واتوماسیونی بین دو ساختمان ستادی نوشهر و چالوس ، هزینه تردد همکاران ستادی بین دو شهر و نظایر آن ، جابجایی صورت گرفته و اخیرا هیچ هزینه ی جدیدی صرف نشده و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است . ضمنا جابجایی اثاثیه اداری در روز روشن صورت گرفته است .

 در این راستا فرصت را مغتنم شمرده ضمن احترام به دغدغه های نویسنده محترم این گزارش که امیدوارم توضیحات ارایه شده مفید واقع گردیده و زمینه نگرانی ها را مرتفع نموده باشد انتظار بود اصحاب رسانه با مراجعه به این شرکت از کم و کیف موضوع جابجایی آگاه و خود از جزییات اقدامات حقوقی شرکت مطلع و حتی مدارک و مستندات را رویت می نمودند. علی رغم همه این موارد جابجایی این شرکت از چالوس به نوشهر هرگز زایل نمودن یک امتیاز از یک شهر و واگذاری آن به شهر دیگر نبوده و این شرکت با تمرکز بخشیدن به واحدهای ستادی خود در حال ارتقا بخشیدن به انسجام مورد نیاز و افزایش توانمندی جهت ارایه خدمات می باشد .     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد