رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در رامسر اعلام شد: امداد نجات زنان تشکیل می شود

در رامسر اعلام شد:

امداد نجات زنان تشکیل می شود

رافع اعلام کرد:
تیم های امداد نجات زنان در جمعیت هلال احمر تشکیل می شود
رامسر - خبرگزاری مهر: مشاور رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تیم های امداد و نجات زنان در جمعیت هلال احمر کشور تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه رافع عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه همایش سراسری جنگل نوردی در هلال احمر رامسر با تاکید بر ارتقاء سطح آمادگی های امداد و نجات در جامعه گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند از این رو به همان اندازه که به امور مردان پرداخته می شود باید به مسائل زنان توجه شود.

وی افزود: تشکیل تیم های امدادی نسوان هم  اکنون در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و تلاش می شود در هر شعبه حداقل یک تیم امدادی مجهز بانوان حضور داشته باشد تا در مواقع لزوم بکارگیری شوند.

وی با اشاره به کثرت حضور زنان در بخش های مختلف جمعیت هلال احمر گفت: بیش از نیمی از داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی را زنان و دختران جوان تشکیل می دهند.

رافع افزود: پر رنگ شدن  حضور بانوان در مناصب اداری،‌مدیریتی و امدادی از سیاست های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است که بر این اساس هم اکنون در 12 استان کشور معاون زن در جمعیت های استانی مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ نشاط و پویایی در نسل جوان جامعه گفت: یکی از اهداف برگزاری اردوهای سراسری در جمعیت هلال احمر علاوه بر تمرین کار گروهی و همگرایی عملیات، تقویت نشاط و شادابی در نسل جوان است.

جوادی، معاون دانشجویی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر مازندران  نیز گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 20 برنامه کشوری در استان های مختلف برگزار شد که این روند تا پایان سالجاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: امسال به غیر از برگزاری اردوهای استانی و کشوری،‌برگزاری یک اردوی بزرگ بین المللی در کشور تاجیکستان نیز برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری شش کنگره علمی، مشارکت در امدادرسانی به قحطی زدگان سومالی و برگزاری اردوهای تخصصی را از جمله اقدامات معاونت دانشجویی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: امسال کانون های دانشجویی به 400 دستگاه رایانه و دوربین دیجیتالی تجهیز شدند.

وی گفت: با توجه به عملکرد خوب معاونت جوانان جمعیت هلال احمر در مقوله غنی سازی اوقات فراغت،‌امسال برای اولین بار از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری مستقلی برای معاونت جوانان مصوب شد که نشان دهنده چشم انداز روشنی در فعالیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

عباد اسدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز حفظ کرامت انسانها را از اصلی ترین وظایف جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: هدف اصلی و اساسی برگزاری این اردوها پرورش دیانت، احساس نوعدوستی و تکریم همنوع است.

وی گفت: جوانان دریچه ورود به جمعیت هلال احمر و ذخیره مطمئنی برای پویایی و خدمت رسانی این نهاد مردمی هستند که توجه به نیازهای آنان و برنامه ریزی برای توانمند سازی آنها در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد