رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

موتورسیکلت‌های رامسر پلاک ملی دریافت می‌کنند

موتورسیکلت‌های رامسر پلاک ملی دریافت می‌کنند

نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس راهور پلیس مازندران:
موتورسیکلت‌ها پلاک ملی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران با اعلام اینکه موتورسیکلت‌ها از این پس پلاک ملی دریافت می‌کنند، گفت: موتورسیکلت‌هایی که دارای شرایط لازم در این زمینه نیستند از رده خارج می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رمضانعلی سوادکوهی صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هفته ناجا از کاهش 10 درصدی حوادث و تلفات انسانی در شش ماهه اول امسال خبر داد. در حالی با این کاهش روبه رو بودیم که مازندران شاهد 10 درصد افزایش سفر بوده است.


رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران از همکاری و تعامل مردم در اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و بهبود رفتار رانندگان قدردانی کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین هشدار انتظامی در این زمینه این است که حدود 70 درصد تلفات رانندگی را در مازندران عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند.


وی با تاکید بر اینکه در کنترل عابران پیاده با خلا قانونی مواجه هستیم، بیان داشت: برای کم کردن حوادث در این زمینه به دنبال ایمن‌سازی معابر شهری و خیابان‌ها هستیم. 


سوادکوهی اولویت نخست شورای ترافیک را ایمن‌سازی عبور عابران پیاده، نصب علائم، ساماندهی پل‌های روگذر و زیرگذر و نصب چراغ عنوان کرد.


این مسئول با اشاره به اینکه انگیزه استفاده از پل‌های عابر پیاده با برقی کردن باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: باید به جای 10 پل پله‌ای و سنتی حدود پنج پل برقی درست شود.


رئیس راهور مازندران عابران پیاده را آسیب‌پذیرترین قشر در حوادث رانندگی برشمرد.


وی از برگزاری مانور موتورسواران با رعایت مقررات ایمنی این وسیله نقلیه با حضور اقشار مختلف در جامعه خبر داد و متذکر شد: به قید قرعه جوایزی نیز به برترین‌ها داده می‌شود.


سوادکوهی کنترل تخلفات به صورت هوشمند را وظیفه شهرداری‌ها از نظر تجهیز و امکانات مهم برشمرد و گفت: سرانه کشوری خودرو به ازای هر 11 نفر یک وسیله نقلیه است که این آمار در مازندران کمتر از هشت نفر است.


این مسئول با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی باید در دستور کار فعالان ترافیکی قرار گیرد از برگزاری همایش بزرگ فرهنگ‌یاران ترافیک در مازندران به مناسبت هفته ناجا خبر داد. 


 


* فعالیت 4 مرکز آموزش ترافیک در مازندران


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران از فعالیت چهار مرکز آموزش ترافیک و شهرک آموزش ترافیک در مازندران خبر داد و بیان داشت: این مراکز در شهرهای ساری، آمل، تنکابن و رامسر فعالیت می‌کند.


وی با اشاره به اینکه با دیگر دستگاه‌های فرهنگی مانند بهزیستی نیز تفاهمنامه همکاری داریم، اعلام کرد: سالانه 200 هزار نفر در مازندران آموزش‌های مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا می‌گیرند.


سوادکوهی با اعلام اینکه در کنترل هوشمند ترافیکی به معنای واقعی در مازندران در آغاز راه هستیم، تصریح کرد: ثبت تخلفات در مازندران از اول مهر الکترونیکی شده که صحت و سرعت انجام کار را افزایش می‌دهد.


این مسئول با تاکید بر اینکه اصل وجود پارک‌بان‌ها در دنیا پذیرفته شده در این باره خاطرنشان کرد: شیوه کار پارک‌بان‌ها باید توسط شهرداری‌ها تجدید نظر شود.


رئیس راهور مازندران از فعالیت 21 مرکز معاینه فنی در مازندران خبر داد و گفت: مازندران در انجام معاینات فنی در رتبه‌های برتر قرار دارد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران با اعلام اینکه موتورسیکلت‌ها از این پس پلاک ملی دریافت می‌کنند، یادآور شد: موتورسیکلت‌های که دارای شرایط لازم در این زمینه نیستند از رده خارج می‌شوند.


سوادکوهی درباره اسقاط خودروهای فرسوده در استان نیز اذعان داشت: پنج مرکز اسقاط خودرو در استان تاکنون 40 هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کردند.


انتهای پیام/ن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد