رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس کانون مهندسی رامسر:جلوی گرایش شغل دوم مهندسان گرفته شود

خبرگزاری فارس: جلوی گرایش شغل دوم مهندسان گرفته شود 

رئیس کانون مهندسی رامسر:

جلوی گرایش شغل دوم مهندسان گرفته شود

رئیس کانون مهندسی رامسر:
جلوی گرایش شغل دوم مهندسان گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مهندسی شهرستان رامسر گفت: مهندسان به دلیل کافی نبودن تعرفه به شغل دوم رجوع می‌کنند که جلوی این کار باید گرفته شود.

علی امینی شاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: یکی از معضلات جامعه مهندسی و خدمات‌رسانی به مردم در حال حاضر چند شغله بودن مهندسان، امضافروشی و عدم ارائه خدمات درست به مشتریان است که دلیل تمام این موارد را می‌توان در کافی نبودن تعرفه‌های خدمات مهندسی دانست.
وی بیان داشت: مهندسان به صورت حرفه‌ای با پروانه اشتغال خود کار نمی‌کنند و این کار را شغل محسوب نمی‌کنند، به طوری که بیشتر مهندسان در جایگاه کارمند ادارات، مدیر و یا مدیر کل خدمت‌رسانی می‌کنند.
امینی شاد ادامه داد: در کل کشور نه تنها رامسر و مازندران مهندسی یک شغل حرفه‌ای نیست که مهم‌ترین دلیل آن نیز واقعی نبودن تعرفه مهندسی است که مهندسان به دلیل کافی نبودن تعرفه به شغل دوم رجوع می‌کنند.
وی با اشاره به سیل فارغ‌التحصیلان این بخش در کشور گفت: بیکاری در کشور به ویژه در قشر مهندسان بیداد می‌کند که دلیل تمام این مشکلات چند شغله بودن برخی از افراد، نبود نظام مدیریت کشور و حتی عدم لزوم دارا بودن تحصیلات میان رشته‌ای برای مدیر شدن است.
این مسئول اضافه کرد: در کشور ما هر کسی با هر رشته تحصیلی از جمله مهندسی مدیر می‌شود.
امینی شاد تصریح کرد: باید کشور به سمتی سوق داده شود که مدیران با رشته‌های غیرمرتبط از جمله مهندسی و پزشکی به صرف مهندس بودن و یا پزشک بودن خود مدیر دستگاه نباشند بلکه دوره‌های تحصیلات میان رشته‌ای را نیز گذرانده باشند.
وی در ادامه ارائه ضعیف خدمات و امضا فروشی را از دلایل چند شغله بودن مهندسان دانست و متذکر شد: تا زمانی که تعرفه مهندسی به تعرفه واقعی نزدیک نشود این مشکلات را در جامعه شاهد خواهیم بود.
رئیس کانون مهندسی شهرستان رامسر اذعان داشت: در حال حاضر حرفه مهندسی شغل محسوب نمی‌شود باید تلاش شود تا با واقعی کردن تعرفه مهندسی رشته‌های هفتگانه مهندسی را حرفه‌ای کنیم.انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد