رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آغاز به کار پایگاه‌های آتش‌نشانی در روستاهای رامسر

خبرگزاری فارس: آغاز به کار پایگاه‌های آتش‌نشانی در روستاهای رامسر
آغاز به کار پایگاه‌های آتش‌نشانی در روستاهای رامسر
نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس شورای اسلامی شهر رامسر خبر داد:
آغاز به کار پایگاه‌های آتش‌نشانی در روستاهای رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رامسر گفت: دو پایگاه روستایی آتش‌نشانی در روستاهای گالش‌محله و جواهرده رامسر در آینده نزدیک فعال می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، محمدطاهر چاووش ثانی شامگاه پنجشنبه در مراسم تقدیر از آتش‌نشانان که در ساختمان آتش‌نشانی  رامسر برگزار شد با تبریک این روز به زحمت‌کشان این عرصه طی سخنانی به تشریح اهمیت کار آتش‌نشانان پرداخت؛ قانون‌گذار به دلیل مجموعه حوادثی که سلامت، ایمنی و امنیت را مورد تهدید قرار می‌دهد نام خدمات ایمنی و آتش‌نشانی را برای این واحد در نظر گرفته است.
 رئیس شورای اسلامی شهر رامسر خاطرنشان کرد: این واحد سازمانی در همین راستا موظف است تا به ارایه خدمات که امروزه بسیار هم وسیع شده است در تمامی زمینه‌های ایمنی و آتش‌نشانی بپردازد.
چاوش ثانی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در شهرستان رامسر گفت: بروز ناگهانی این سیل و آبگرفتگی شدید معابر شهرستان در عرض دو ساعت، همت بالایی را برای مهار آن می‌طلبید که این همت و تلاش پرسنل شهرداری و آتش‌نشانان بود که از تبعات بالای آن در امان ماندیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود سه عامل را در بروز حوادث موثر دانست و گفت: نیروی انسانی، زمینه ایجاد حادثه و وسیله‌ای که با آن کار می‌شود سه عامل ایجاد حادثه است که در امداد و نجات باید این سه عامل در نظر گرفته شود که البته اصل اول و مهم، پیشگیری از بروز حوادث است.
رئیس شورای اسلامی شهر رامسر، آتش‌نشانان را سردمداران امداد و نجات خواند و تاکید کرد: شما آتش‌نشانان باید در زمینه آموزش خود را کاملا تجهیز کنید و از آموزش‌های بروز و مدرن بهره بگیرید تا بتوانید به گروه هدف خود به نحوی مطلوب آموزش دهید.
وی با اعلام این مطلب که بر اساس توان خود برای تامین تجهیزات خدمات ایمنی و آتش‌نشانی کمک خواهیم کرد به پرسنل آتش‌نشانی رامسر توصیه کرد: تا اصل رعایت خونسردی، آرامش و اقتدار را در صحنه‌های حوادث به یاد داشته باشند.
این مسئول درباره تامین تجهیزات نیز گفت: شهرستان رامسر در این بخش در سطح استان یکی از شهرستان‌های نمونه است.
وی درباره ماشین آتش‌نشانی رامسر که چندی قبل در اثر حادثه‌ای در روستا دچار آسیب‌ دیدگی شدید شده بود، گفت: وظیفه شهرداری‌ها، ارائه خدمات در حوزه شهری است اما شورای اسلامی شهر و شهرداری رامسر با پیگیری بازسازی ماشین آسیب دیده به دلیل انسان‌دوستی  اقدام به ارایه خدمات ایمنی و نجات و اطفای حریق در مناطق دیگر  می‌کند که نیاز است تا مدیریت کلان شهر و شورای بخش و بخشداری درباره پایگاه‌های روستایی پیگیر باشند که دو پایگاه روستایی آتش‌نشانی در روستاهای گالش‌محله و جواهرده رامسر در آینده نزدیک فعال می‌شوند.
سرپرست شهرداری رامسر نیز در این مراسم گفت: کار آتش‌نشانان تا به‌حدی قابل اهمیت است که یک روز در نظام اسلامی ایران به نام آتش‌نشانان اختصاص داده شد.
قدرت‌الله شاه‌منصوریان تصریح کرد: شاید مسئولان ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند اما شما ارتباط‌‌تان با حریم شخصی خانه‌های مردم است و در واقع شما حافظ جان، مال و ناموس مردم هستید و این امر مهم جایگاه شما را بیشتر حایز اهمیت می‌کند و باید قدرش را بدانید.
انتهای پیام/خ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد