رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر در تفکیک زباله از مبدا برتر شهر ملی شد

خبرگزاری فارس: رامسر در تفکیک زباله از مبدا برتر شهر ملی شدرامسر در تفکیک زباله از مبدا برتر شهر ملی شد
نسخه چاپیارسال به دوستان
بخشدار رامسر:
رامسر در تفکیک زباله از مبدا برتر شهر ملی شد

خبرگزاری فارس: بخشدار رامسر گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرستان رامسر به ‌عنوان طرح برتر استان مازندران شناخته شد و به کشور راه یافت.

خبرگزاری فارس: رامسر در تفکیک زباله از مبدا برتر شهر ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، ابراهیم شیرود عشوریان صبح امروز در مراسم دومین قرعه‌کشی طرح تفکیک زباله از مبدا در روستای راجوب رامسر اظهار داشت: اجرای این طرح از جمله کارهای مهمی بود که در فاصله کمی در روستای راجوب شهرستان رامسر به‌صورت پایلوت انجام شده و بنا بر انتخاب این طرح به‌عنوان طرح برتر، به‌زودی شاهد حضور مدیرکل دفتر روستایی استانداری و چند تن از بخشداران شهرستان‌های استان مازندران در این روستا برای بازدید از نحوه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا خواهیم بود.
وی ادامه داد: در هر روستایی که شوراهای اسلامی آن در سیاست‌گذاری روستاهایشان، برنامه‌ریزان خوبی بودند و دهیاری‌ها و همراهی مردم نیز در کنار آنان برای اجرای آن برنامه‌ها گامی برداشتند، آن روستا روستای موفقی بوده است.
بخشدار رامسر در ادامه با اشاره به مقوله زباله از جمله معضل‌های مهم استان است، اضافه کرد: جداسازی زباله در منازل توسط بانوان خانه‌دار نشان دهنده تفکر عمیق و و ارزشمند آنان است که این کار خود به‌نوعی تعلیم و تربیت محسوب شده و امر تربیت را نباید فقط در مدارس جستجو کرد بلکه اگر خانواده، مدرسه و جامعه کنار هم قرار بگیرند، این مهم به نحوی شایسته صورت می‌پذیرد. 
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر نیز در این مراسم تصریح کرد: این طرح از اوایل سال جاری در روستای راجوب رامسر شروع شده و زباله‌های تر و خشک توسط بانوان در منازل جدا سازی می‌شود و توسط ماشین‌های ویژه جمع‌آوری زباله که مربوط به طرح تفکیک زباله بوده و متعلق به شرکت زرین طلای مازرون است در هفته یک روز جمع‌آوری شده و به هر خانواده که زباله خشک تحویل می‌دهند یک برگ قرعه‌کشی تحویل داده می‌شود و هر سه ماه یک بار خانواده‌ها در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.
محمد آزاد با تاکید بر مسئولیت‌پذیری  بیشتر بانوان درباره زباله‌های تر اذعان داشت: در حال حاضر بیشتر بانوان روستا زباله‌های تر را در گودال‌هایی در حیاط خانه‌هایشان دفن می‌کنند و در واقع کمپوست خانگی ایجاد کرده‌اند که پس از گذشت مدت زمانی از آن زباله‌ها به‌عنوان کود برای زمین‌های کشاورزی خود استفاده می‌کنند. 
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد