رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام: اگر نگاهمان را تغییر ندهیم اتفاق جدیدی نمی‌ا‌فتد

خبرگزاری فارس: بنگاه‌های بزرگ از هفته آینده تسهیلات ارزی دریافت می‌کنند

نیکنام:

اگر نگاهمان را تغییر ندهیم اتفاق جدیدی نمی‌ا‌فتد
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
بنگاه‌های بزرگ از هفته آینده تسهیلات ارزی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنگاه‌های بزرگ از هفته آینده برای دریافت تسهیلات ارزی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

خبرگزاری فارس: بنگاه‌های بزرگ از هفته آینده تسهیلات ارزی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود موحد در نشست کارگروه صنایع لبنی که در شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه صنعت لبنیات از نظر اجتماعی و اقتصادی قابل بررسی است.
وی افزود: متکی شدن بر روند عرضه و تقاضا خواسته مطلوبی است که دولت هم در این راستا گام بر می‌دارد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید بر بازار جهانی تکیه کنیم،گفت: قطعا انتظار نمی‌رود دیوار تعرفه‌ای ایجاد کنیم و حقوق مصرف‌کننده تضییع شود؛‌ تولید صادرات‌محور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه گلایه برخی دوستان را ما هم همراهی می‌کنیم، ادامه داد: ما هم تلاش زیادی انجام داده‌ایم تا این گلایه‌ها برطرف شود،‌مطلع هستم یارانه‌هایی که به بخش تولید باید داده شود را وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کرده و مقداری محقق شده است.
وی درباره شیر مدارس اظهار داشت: دستگاه مجری ما نیستیم و وزارت آموزش و پرورش هم مباشر است در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کند تا هر چه زودتر محقق شود.
موحد با بیان اینکه حمایت از صنعت بیشتر در قالب تسهیلات بوده است، گفت: 3 هزار و 600 بنگاه از اعتبارات انرژی استفاده کرده‌اند و از دی‌ماه گذشته طی 9 ماه یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
این مسئول گفت: تسهیلات بنگاه‌های کوچک که متوجه دامداران هم خواهد شد و احتمالا باید تغییراتی در مصرف انرژی لحاظ کنند و این موضوع از طرف وزارت جهاد کشاورزی تمهید شده است.
موحد با اشاره به اینکه در این راستا 2 هزار بنگاه را پیش بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: برآورد ما این است که تا آخر پاییز همه این بنگاه‌ها زیر پوشش قرار گیرند؛ بنگاه‌های بزرگ از هفته آینده برای دریافت تسهیلات ارزی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.
وی افزود: فقط این ضابطه وجود دارد بانکی که به عنوان عامل معرفی می‌شود باید یک‌و‌نیم برابر تسهیلات ارزی، تسهیلات ریالی را وارد چرخه کند.
موحد ابراز داشت: بانک صنعت و معدن در نظر دارد برای حمایت از تولید، یک‌ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برساند.
این مسئول با بیان اینکه در دوران گذار از اقتصاد یارانه‌ای به اقتصاد متکی به خود هستیم، تصریح کرد: در حال گذار از فضای قبل از سیاست‌های اصل 44 به جایگاه بخش خصوصی و غیر دولتی هستیم و بنابراین یک سلسله مشکلات دوران گذار را داریم که با اعتماد متقابل باید حل شوند.
موحد با اشاره به اینکه نگران وضعیت هستیم، گفت: رفع مشکلات را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: این آمادگی در مرکز وجود دارد که تنظیم بازار را به تشکل‌ها واگذار کنیم، از اعتماد به تشکل‌های تولیدکننده ضرر ندیدیم.
نماینده مردم رامسر و تنکابن نیز در این نشست بیان داشت: کارخانه‌ای در ترکیه ماکارونی تولید می‌کند که یک کارخانه هم در ایران این کار را انجام می‌دهد.
ابوالفتح نیکنام با بیان اینکه این دو کارخانه، تجهیزات و  گندم مورد نیاز را  از یک مرکز خریداری کرده‌اند، افزود: با این تفاوت که سوخت کارخانه ترکیه لیتری یک‌هزار تومان، انرژی 140 تومان و کارگر ساعتی هفت دلار است و در ایران هزینه سوخت 16 تومان، هزینه انرژی 22 تومان و  دستمزد کارگر ساعتی نیم دلار است، اما کدام کارخانه ما تاکنون جنس با قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت جهانی داشته است.
وی اذعان داشت: اگر نگاهمان را تغییر ندهیم و علت زیان صنایع را در خودمان جست و جو نکنیم اتفاق جدیدی نمی‌ا‌فتد.
انتهای پیام،/ن10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد