رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انجام 77 ماموریت امداد و نجات آتش‌نشانی در رامسر

خبرگزاری فارس: انجام 77 ماموریت امداد و نجات آتش‌نشانی در رامسرانجام 77 ماموریت امداد و نجات آتش‌نشانی در رامسر
نسخه چاپیارسال به دوستان
در 6 ماهه نخست امسال انجام گرفت؛
انجام 77 ماموریت امداد و نجات آتش‌نشانی در رامسر

خبرگزاری فارس: مسئول واحد آتش‌‌نشانی رامسر از انجام 77 ماموریت در زمینه‌های مختلف امداد و نجات و اطفای حریق در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام 77 ماموریت امداد و نجات آتش‌نشانی در رامسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، جمشید زیتونی شامگاه پنجشنبه در مراسم تقدیر از آتش‌نشانان شهرستان رامسر که به مناسبت روز آتش‌نشان برگزار شد، اظهار داشت: این ماموریت‌ها بیشتر مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است که منجر به مجروح شدن 12 نفر و فوت سه نفر شده و همچنین یک مورد خودسوزی نیز داشتیم.


وی افزود: میانگین وقت رسیدن به محل حادثه از سوی عوامل آتش نشانی سه تا پنج دقیقه بوده و در مناطق دورتر به 10 دقیقه نیز می‌رسد که همه تلاش ما نیز برای این است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسیم.


مسئول واحد آتش‌‌نشانی رامسر از بازسازی ماشین آسیب‌دیده آتش‌نشانی رامسر خبر داد و تصریح کرد: با وجود مکاتبات زیاد فرمانداری در مورد پوشش روستاها برای عملیات امداد و نجات و اطفای حریق با این واحد کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات مانع از این کار می‌شود که از متولیان امر می‌خواهیم تا برای رفع مشکلات آتش‌نشانی رامسر با جدیت بیشتری پیگیر باشند.


وی ادامه داد: همچنین لازم است ایستگاه دوم آتش‌نشانی رامسر که در حال حاضر آماده است با تجهیز کردن هرچه سریع‌تر به محل مدیریت بحران تبدیل کند.


مسئول واحد آتش‌نشانی رامسر خاطرنشان کرد: به دلیل مجاورت این واحد با ستاد فرماندهی نیروی انتظامی و فرودگاه رامسر، تداخل مکالمات بی‌سیمی را داریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه اگر حادثه‌ای در مناطق دور اتفاق بیفتد، مکالمات بی‌سیمی ما کاملا قطع شده که این امر به عملیات امداد و نجات ضربه‌ای شدید وارد می‌کند.


معاون آتش نشانی رامسر نیز در این مراسم تصریح کرد: ستاد حوادث کل کشور به تمام شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها دستور داده تا از قراردادن ماشین‌آلات در زیر ساختمان‌های آتش‌نشانی امتناع کنند زیرا در صورت بروز حوادثی چون زلزله ممکن است که به ماشین‌آلات آسیب برسد، ولی در رامسر به‌دلیل نبود مکان مناسب برای این ماشین‌ها نیاز جدی برای آماده‌سازی و تجهیز ایستگاه دوم آتش‌نشانی احساس می‌شود که امیدواریم با درایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رامسر این معضل نیز حل شود.


مرتضی پاک‌زاد تهیه و  تجهیزات غواصی برای امداد دریایی با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان رامسر، آموزش پرسنل برای فنون تکمیلی شنا، خرید تجهیزات اولیه ضروری، خرید لباس‌های اضافه برای استفاده در مواقع اضطراری برای کسانی که به کمک این واحد می‌شتابند را از جمله نیازهای ضروری آتش‌نشانی رامسر دانست.


وی اذعان داشت: از آنجایی ‌که در سال‌های اخیر آموزش امداد و نجات در سطح مدارس و مساجد در شهر و روستا برای آگاه‌سازی مردم از خطرات و حادثه‌ها برگزار می‌شود، شاهد کاهش چشمگیر حوادث در سطح شهرستان هستیم که این امر فقط در غرب استان در شهرستان رامسر اجرا می‌شود.


انتهای پیام،/ن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد