رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس کانون مهندسی رامسر: اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تدریس شود


رئیس کانون مهندسی رامسر:
اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تدریس شود
رئیس کانون مهندسی رامسر:
اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تدریس شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مهندسی رامسر گفت: باید اخلاق حرفه‌ای به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، از صبح امروز سمینار آموزشی اخلاق حرفه‌ای مهندسان غرب استان مازندران به میزبانی رامسر برگزار شد.


در این سمینار رئیس کانون مهندسی رامسر با بیان اهداف سمینار اخلاق حرفه‌ای را یکی از ضرورت‌های مهم شغلی دانست و گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای در هر پست و مقامی از مهم‌ترین اصول کاری محسوب می‌شود که حرفه مهندسان نیز از این امر مستثنی نیست.


علی امینی‌شاد خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای لزوما نیازمند وقوع اتفاق خاص نیست که باعث تحول و انقلاب ناگهانی در وجدان متخصصان شود بلکه برای بیداری وجدان مهندسان به ویژه مهندسان بخش ساخت و ساز کشور زلزله بم، رودبار و یا حتی لحظه‌ای اندیشیدن به اینگونه حوادث کافی است  تا آنها رعایت این اصل مهم را بر خود واجب بدانند.


وی بیان داشت: موضوع شناخت،‌ رعایت و اجرای رئوس و مراتب و ضوابط اخلاق حرفه‌ای اساساً باید در رشته‌های تولیدی و خدماتی به‌ویژه آن رشته فعالیت‌هایی که مستقیماً با انسان سروکار دارد دغدغه اصلی کارگزاران و حتی مسئولان باشد.


امینی‌شاد در ادامه با تاکید بر امر آموزش ادامه داد: از آنجایی که امر آموزش، آموزش و آموزش محور توسعه در تمام زمینه‌هاست بنابراین باید اخلاق حرفه‌ای به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود.


وی تصریح کرد: آموزش امری لازم و ضروری است که طبیعتاً باید در این فرایند دانش به خرد و خرد به انسانیت تبدیل شود تا مفید واقع شود در غیر اینصورت آموزشی بیهوده بوده و جزء اتلاف وقت و هزینه نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت.


این مسئول با اشاره به آموزش چگونه زندگی کردن در دانشگاه‌ها بیان داشت: در دانشگاه‌ها به ویژه دانشکده‌های مهندسی باید علاوه بر آموزش چگونگی دستیابی به آرامش و رفاه بیشتر به مهندسان آموزش داده شود که چه ضوابطی را در حین فعالیت‌های مهندسی مراعات کنند تا زندگی آسوده‌تر و شادتری داشته باشند.


رئیس کانون مهندسی رامسر در ادامه با اشاره به اینکه درس اخلاق حرفه‌ای در جوامع پیشرفته در برنامه‌های تحصیلی دانشکده‌های مهندسی گنجانده شده، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که با پیگیری شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و همچنین حمایت و استقبال وزارت علوم درس اخلاق حرفه‌ای به رشته‌های دانشگاهی افزوده شود و همچنین شورای مرکزی نظام مهندسی کشور آیین‌نامه و یا منشور اخلاق حرفه‌ای را تهیه و تدوین تصویب کند تا در آینده شاهد رشد و توسعه و تعالی هر چه بیشتر جامعه اسلامی در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و... باشیم.


وی در پایان سخنان خود از حمایت‌ها و همکاری‌های بی‌دریغ سازمان نظام مهندسی استان تقدیر و تشکر کرد.


در ادامه این سمینار مجتبی بدیعی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی درباره اخلاق گفت: اخلاق در واقع خلق و خو و رفتار مناسب است یعنی تجلی آنچه که در شخصیت ما است که این اخلاق در فرهنگ و ملل‌های مختلف به لحاظ شرایط تاریخی و جغرافیایی متفاوت است.


وی در ادامه این سمینار با تشریح مفهوم اخلاق عام و اخلاق خاص، نگاه تاریخی به اخلاق حرفه‌ای، ضرورت فهم اخلاق حرفه‌ای و همچنین ضرورت تحقق اخلاق حرفه‌ای را برای مهندسان بیان داشت.


علی امینی‌شاد رئیس کانون مهندسی شهرستان رامسر در پایان از احسان فراهانی و اعضای هیئت مدیره کانون مهندسی آقایان هومن حشمتی، امیر حلاجیان، کوروش مجاوری، میثم اسدیان، سید صابر اشرفی و مونا مسگران کریمی تقدیر و تشکر کرد.


انتهای پیام/ن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد