رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اردوهای چند روزه در رامسر و شکوفایی شعر جوان

خبرگزاری فارس: شکوفایی شعر جوان دهه70 مدیون کارگاه‌های ادبی آموزش و پرورش بود 

اردوهای چند روزه در رامسر و شکوفایی شعر جوان

محدثی خراسانی در گفت‌وگو با فارس؛
شکوفایی شعر جوان دهه70 مدیون کارگاه‌های ادبی آموزش و پرورش بود

خبرگزاری فارس: یک شاعر گفت: دهه 70 اوج توجه آموزش و پرورش به ادبیات بود و کانون شاعران و نویسندگان فعال بودند و اردوهایی چند روزه در رامسر برگزار می‌شد و تاثیرش هم رونق و شکوفایی شعر جوان در دهه 70 بود.

 

مصطفی محدثی خراسانی در گفت‌وگو را خبرنگار فارس درباره برگزاری دوره سه روزه آموزشی شعر جوان انقلاب که «موسسه شهرستان ادب» برای اولین باراقدام به برگزاری چنین دوره‌هایی کرده است، و تاثیر برگزاری چنین دوره‌های آموزشی برای شاعران جوان و رشد شعر انقلاب گفت: در سی سال گذشته یکی از تجربه‌های موفقی که خیلی خوب جواب داد و توانست بین نسل جوان شاعر تاثیرگذار باشد، برنامه‌هایی از این دست بود که آموزش و پرورش متولیش بود.
وی افزود: آن زمان اوج توجه آموزش و پرورش به ادبیات بود و کانون شاعران و نویسندگان فعال بودند و اردوهایی چند روزه در رامسر برگزار می‌شد و تاثیرش هم رونق و شکوفایی شعر جوان در دهه 70 بود.
محدثی خراسانی اظهار داشت: الان شاعران برجسته نسل دوم انقلاب حاصل نشست‌های آن دوره هستند. البته این فعالیت‌ها مدتی در محاق بود و برگزار نمی‌شد و جایش در صحنه ادبی کشور خالی بود ولی با هوشمندی موسسه شهرستان ادب دوباره این دوره‌ها و تعامل شاعران جوان پیشکسوت در حال شکل‌گیری است.
وی افزود: احساس می‌کنم مقدمات آن شور و رونق و شکوفایی گذشته در عرصه شعر جوان با این برنامه‌ها فراهم شود.
این شاعر در پاسخ به این سئوال که الان شعر انقلاب میان جوانان نسل سوم در چه سطحی است اظهار داشت: آموزه‌های انقلاب و دفاع مقدس و تاثیر شگرفی که انقلاب در ادبیات و هنر ما داشته است آن قدر عمیق و ژرف است که تا نسل‌ها شاهد انعکاس آنها در آثار ادبی و هنری خواهیم بود.
وی افزود: ممکن است در یک نگاه کلی شعر جوان خود را شعر عاشقانه یا شعر اجتماعی نشان دهد ولی وقتی این شعرها تاویل شوند و پشتوانه‌ها و ریشه‌ها در این شعرها واکاوی شود، بسیاری از اینها به سرچشمه زلال و روح بخش انقلاب وصل هستند و فرهنگ ایثار وشهادت در آن دیده می‌شود.
انتهای پیام/و

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد