رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چه کشورهایی جلسه سخنرانی رئیس جمهور را ترک کردند؟!

 

چه کشورهایی جلسه سخنرانی رئیس جمهور را ترک کردند؟!

 

به گزارش جام نیوز به نقل از سایت صدای آمریکا ؛ مجله تایم، 24 سپتامبر(2مهر) با اشاره به سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل، نوشت: «دیپلمات های آمریکایی روز پنجشنبه هنگامی که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن حمله ای شدید به آمریکا و کشورهای عمده اروپایی آنها را قدرت هایی استکباری نامید که با حرص و طمع اداره می شوند و مشتاق ماجراجویی های نظامی هستند، آغازگر خروجی اعتراض آمیز از جلسه بود.»
این مجله ادامه داد: «پشت سر دو دیپلمات آمریکایی کارشناس در امورخاورمیانه، دیپلمات های بیش از 30 کشور راه خروج از جلسه را در پیش گرفتند. به گفته یک دیپلمات سازمان ملل متحد، آنها از اتحادیه 27 کشوری اروپا، استرالیا، نیوزیلند، سومالی، لیختن اشتاین، موناکو، سان مارینو و مقدونیه بودند.»
تایم در مورد واکنش ها به این سخنرانی نوشت: «فیلیپه بولوپیون ((Philippe Bolopion نماینده سازمان ملل متحد در گروه حقوق بشری Human Rights Watch) )، موسوم به دیده بان حقوق بشر گفت: "در حالیکه احمدی نژاد از تریبون سازمان ملل متحد برای دنیا موعظه می کند، در ایران کماکان نارضایتی به گونه ای بی رحمانه سرکوب می شود و ایرانیان خواستار حقوق پایه انسانی مورد درخواست میلیون ها نفر در جهان عرب، به گونه ای ظالمانه از این حقوق محروم اند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد بهتر است به اظهارات رهبری که در مورد اعدام علنی نوجوانی 17 ساله[قاتل روح الله داداشی] در کشورش حرفی نزد، مشکوک باشد."»
البته این نماینده سازمان ملل در گروه به اصطلاح دیده بان حقوق بشر توضیح نداد کدام ایرانی ها از حکومتشان ناراضی هستند؟! ایرانی هایی که در 9 دی و 22 بهمن ها و روزهای قدس به خیابان ها می آیند یا ایرانی هایی که در آمریکا به خیانت و سیاه نمایی از جمهوری اسلامی مشغول هستند؟! اساساً چرا چنین واکنشی به سخنان رئیس جمهور آمریکا نشان داده نشد؛ کشوری که بسیاری از ملت ها را به خاک و خون می کشد و مردم خود را با شدیدترین تدابیر امنیتی کنترل می کند؟!
این مجله آمریکایی ادامه داد: «مارک کورنبلو(Mark Korblau)، سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: "آقای احمدی نژاد می توانست به آرمان های مردم خود برای آزادی و ارتقای کرامت انسانی بپردازد، اما به جای آن وی مجددا به طرح تهمت های نفرت انگیز ضد یهود و فرضیه های مطرود دسیسه و توطئه متوسل شد."»
ناگفته پیداست که در دید مقامات آمریکایی، آزادی و کرامت انسانی تنها در تعریف و تمجید و حمایت از رژیم اشغالگر قدس معنا می شود!

صدای آمریکا معرفی کرد؛


چه کشورهایی جلسه سخنرانی رئیس جمهور را ترک کردند؟!

تایم نوشت: «پشت سر دو دیپلمات آمریکایی کارشناس در امورخاورمیانه، دیپلمات های بیش از ۳۰ کشور راه خروج از جلسه را در پیش گرفتند.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد