رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ثبت واقعه ازدواج در رامسر

خبرگزاری فارس: ثبت 16 هزار واقعه ازدواج در مازندران 

ثبت واقعه ازدواج در رامسر
سرپرست مدیریت امور جوانان مازندران خبر داد:
ثبت 16 هزار واقعه ازدواج در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت امور جوانان مازندران از ثبت 16 هزار واقعه ازدواج در ابتدای امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان میدهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله معافی ظهر امروز در هجدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مازندران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 16 هزار واقعه ازدواج در استان شکل گرفت که نسبت به سال گذشته میزان ازدواج با هفت درصد کاهش مواجه بود.
وی با اشاره به ثبت 12 هزار واقعه طلاق در مازندران تصریح کرد: میزان رشد طلاق در مازندران با رشد چهار درصدی مواجه است.
سرپرست مدیریت امور جوانان مازندران در ادامه با اشاره به استقبال زوج‌های جوان از برنامه ازدواج آسان کانون پیوند مهر در مازندران یادآور شد: هم‌اکنون 9 کانون پیوند مهر در مازندران مشغول ارائه خدمت هستند.
این مسئول در ادامه از ایجاد 10 کانون پیوند مهر در مازندران خبر داد و گفت: باید آسیب‌شناسی جدی در راستای کاهش طلاق در استان انجام شود.
سرپرست امور جوانان مازندران خواستار همکاری فرمانداران شهرستان‌های نکا، جویبار، بابلسر، چالوس و رامسر نسبت به تشکیل کمیته ساماندهی ازدواج آسان در این شهرها شد.
وی با اعلام اینکه ازدواج نیز از سنت‌های حسنه و مورد تاکید ائمه است، خاطرنشان کرد: مجمع خیرین حوزه ازدواج به صورت آزمایشی در استان تشکیل شود تا از نیت‌های خیرخواهانه این مجمع نیز در استان بهره‌برداری شود.
معافی با بیان اینکه ازدواج یک امر مهم و حیاتی برای هر فرد به حساب می‌آید و مدیران و دست اندرکاران حوزه ازدواج باید نسبت به مسائل روز و اتفاقات و مصوبات شهرهای خود مطلع باشند، متذکر شد: مدیران کانون‌های پیوند مهر به عنوان میهمان در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها نیز حضور یابند.
این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش پیش از ازدواج تاکید کرد: مدیرانی و دستگاه‌هایی که در این حوزه می‌توانند اثرگذار باشند مثل آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه‌ها در موضوع تحکیم ازدواج ارتباط مناسب‌تری با کانون داشته باشند.
سرپرست مدیرت امور جوانان استان مازندران با اعلام اینکه در اجرای برخی برنامه‌های کانون پیوند مهر نیاز به تسهیلات و کمک مالی به مسئولان کانون پیوند مهر است، اذعان داشت: برنامه‌ای در دستور کار جلسه قرار گیرد تا هماهنگی با مسئولان میراث فرهنگی، دفتر اجتماعی، دفتر اقتصادی استانداری، دفتر امور شهری و اداره کل منابع طبیعی استان مازندران برای اعطای تسهیلات به کانون‌های مهر تعلق گیرد.
وی در پایان خواستار تقدیر از فرمانداران فعال در حوزه کانون تسهیل ازدواج در ستاد ساماندهی کانون پیوند مهر شد.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد