رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دستگیری سارق طلافروشی های رامسر

 

دستگیری سارق طلافروشی های رامسر

گروه حوادث: در روز 26  خرداد سال جاری ماموران کلانتری 149 امامزاده حسن از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان خبر یک فقره سرقت از یک باب مغازه طلافروشی قرار گرفتند که با مراجعه ماموران به این محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که تعداد 5 حلقه النگو به ارزش تقریبی 5 میلیون و پانصد هزار تومان، از داخل مغازه طلافروشی سرقت شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هفدهم مبارزه با سرقت منزل و اماکن پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مالباخته (صاحب طلافروشی) پس از مراجعه به اداره هفدهم ، به کارآگاهان گفت: "حوالی ظهر بود که در داخل مغازه نشسته بودم که چند خانم میانسال و جوان وارد مغازه شده و از من تقاضای نشان دادن یکی از سینی های طلای داخل ویرتین را کردند; من نیز طبق روال همیشگی، سینی طلا را در مقابل آنها قرار دادم اما پس از خارج شدن آنها از داخل طلافروشی و در هنگام گذاشتن طلاها در داخل ویترین متوجه شدم که تعداد 5 حلقه النگو ازداخل سینی طلا کم شده است; به سرعت از مغازه بیرون رفتم تا آن خانم ها را پیدا کنم اما هیچ نشانی از آنها نبود". کارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده، شیوه و شگرد ارتکاب سرقت از مغازه طلافروشی را که در جریان آن سه خانم با مراجعه به طلافروشی و به بهانه خرید طلا اقدام به سرقت بودند را در اختیار کلیه پلیس های آگاهی سطح کشور قرار داده که با تجمیع پرونده ها مشخص شد سرقت های مشابه دیگری در دیگر نقاط کشور به وقوع پیوسته است; در یکی از سرقت ها ، سارقان ( سه زن) در روز چهارم اسفند 89 با مراجعه به یک مغازه طلافروشی در شهر قزوین، به همان شیوه و شگرد، اقدام به سرقت 48 حلقه دستبند به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان کرده بودند.
با تجمیع اطلاعات در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و با توجه به شیوه سرقت ها که تمامی آنها از مغازه های طلافروشی انجام شده بود، تصاویر دوربین های مداربسته تمامی طلافروشی ها در اختیار اداره هفدهم قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی تمامی تصاویر بدست آمده از صحنه سرقت ها اطمینان پیدا کردند که کلیه سرقت ها توسط یک گروه سه نفره مشخص از سارقان زن انجام شده است. در ادامه بررسی تصاویر دوربین های مداربسته، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر یکی از متهمان سابقه دار در زمینه سرقت اماکن به هویت مهری. الف (43 ساله) شدند; این متهمه از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز و در سال های 66 ، 85 و 86 به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی هویت یکی از سارقان و با بررسی سوابق متهم واطلاعات بدست آمده از پرونده های گذشته وی ، کارآگاهان اداره هفدهم اطمینان پیدا کردند که "مهری .الف" مخفیگاه خود را در شهرهای حاشیه ای تهران انتخاب و در فاصله های زمانی کوتاهی نیز، این محل را تغییر می دهد. در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "مهری. الف" در آخرین بار در ورامین حضور داشته است; بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی ورامین انجام و مشخصات متهمه در اختیار آنها قرار می گیرد; کارآگاهان پلیس آگاهی ورامین نیز در ادامه رسیدگی به این پرونده، سرانجام با شناسایی مخفیگاه متهمه وی را در روز 17  تیر ماه دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهمه پس از انتقال به اداره هفدهم و در شرایطی که در تحقیقات مقدماتی خود را بیگناه معرفی و علت دستگیری خود را به خاطر سوابق گذشته خود عنوان می کرد، سرانجام در برابر مدارک قاطع ارائه شده از سوی کارآگاهان ، بویژه تصاویر دوربین های مداربسته داخل طلافروشی ها که او را در لحظه سرقت طلاها نشان می داد به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره سرقت های مشابه در بسیاری از شهرها و استان ها بویژه شهرهای شمالی کشور از قبیل بابلسر، رامسر، بابل، استان قزوین، البرز، تهران، ورامین و... اعتراف و عنوان داشت که سرقت ها را با همدستی دو نفر از بستگان نزدیک خود انجام داده است.
با شناسایی هویت دو متهم دیگر پرونده، کارآگاهان به مخفیگاه آنها در حاشیه تهران رفته اما در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که دو متهم دیگر این پرونده پس از اطلاع از دستگیری "مهری. الف"، از مخفیگاه خود متواری شده اند. سرهنگ کارآگاه مهدی  قزلباش، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره متهم گفت: "با توجه به اعترافات صریح متهمه در خصوص ارتکاب دهها فقره سرقت از مغازه های طلافروشی سطح کشور و با توجه به شیوه و شگرد متهم و همدستانش در ارتکاب سرقت ها، به دستور بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم دستگیر شده جهت شناسایی از سوی مالباختگان صادر شده است; لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمه شده و یا بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی ترهان بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند".


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد