رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

را‌ه‌اندازی شورای انضباطی همیار در رامسر

خبرگزاری فارس: را‌ه‌اندازی شورای انضباطی همیار در مازندران
را‌ه‌اندازی شورای انضباطی همیار در رامسر
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:
را‌ه‌اندازی شورای انضباطی همیار در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی شورای انضباطی همیار در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرهنگ بابا محمودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شورا با محوریت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها تشکیل می‌شود، اظهار داشت: کمیته پنج نفره در این شورا فعالیت دارد.


وی هدف این شورا را نظارت در خوابگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: رعایت مسائل فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی از مواردی است که توسط این شورا بررسی و گوشزد می‌شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با بیان اینکه هر ساله با شروع سال تحصیلی جدید شعف خاصی در بین این معاونت برای فراهم کردن شرایط بهتر برای تحصیل دانشجویان فراهم می‌شود، بیان داشت: در فصل تابستان نیز با تعطیل شدن خوابگاه‌ها شناسایی نیازمندی‌های خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید بررسی و تامین می‌شود.


این مسئول با اشاره به وجود 9 خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: شش خوابگاه دانشجویی برای دختران و سه خوابگاه برای پسران در این دانشگاه مهیا شده است.


بابامحمودی ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه را یک هزار و 200 خوابگاه برشمرد و گفت: 3 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.


وی با اعلام اینکه در پنج بیمارستان آموزشی این دانشگاه نیز خوابگاه‌های با عنوان «پاویون» دایر است، اضافه کرد: 100 میلیون تومان برای تجهیز این خوابگاه‌ها در تابستان امسال هزینه شده است.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه یک خوابگاه اجاره‌ای نیز توسط این دانشگاه برای دانشجویان اجاره می‌شود در مورد تامین هزینه این خوابگاه نیز گفت: تامین هزینه در این بخش نیز برعهده دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.


وی تراکم دانشجویان در خوابگاه‌ها را براساس استاندارد به ازای هر دانشجو 14 متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: 8.9 متر مربع میزان تراکم در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه است.


بابامحمودی با اشاره به اینکه 40 درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و باید از امکانات خوابگاهی استفاده کنند، تاکید کرد: رعایت مسائل و مقررات خوابگاهی از موارد ضروری است که قبل از شروع سال تحصیلی در نشست با والدین دانشجویان این مسائل گوشزد می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به احداث یک خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران براساس مصوبات سفر هیئت دولت به استان متذکر شد: اگر اعتبارات این طرح تحقق پیدا کند از سال 91 شرایط احداث این خوابگاه فراهم می‌شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وجود یک واحد دانشگاه بین الملل در رامسر نیز تصریح کرد: این خوابگاه به صورت خودگران است و توسط دانشجویان پرداخت می‌شود.


وی در مورد اختصاص خوابگاه به دانشجویان دوره شبانه نیز یادآور شد: دانشگاه هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه این گونه دانشجویان ندارد اما در مواقعی دیده می‌شود به دلایل عاطفی و نگرانی‌های خانواده‌ها به این دانشجویان نیز خوابگاه داده می‌شود.


بابامحمودی در پایان از برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی برای 30 دانشجوی رشته‌های مختلف تحصیلی این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: این جشن در مهر ماه همزمان با جشن شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد