رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

3 میلیون هم استانی از گلوگاه تا رامسر

خبرگزاری فارس: یک‌هزار کشتی تجاری خالی از مازندران می‌روند

3 میلیون هم استانی از گلوگاه تا رامسر

مدیرکل دریانوردی مازندران:
یک‌هزار کشتی تجاری خالی از مازندران می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: از نگرانی‌های حمل و نقل دریایی استان این است که در سال بیش از یک‌هزار فروند کشتی تجاری وارد استان می‌شود اما همه خالی بازمی‌گردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیدنبی سیدپور بعدازظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی مازندران افزود: برگزاری این نشست‌ها برای گردش و رونق بیشتر تجاری و به ویژه صادرات تاثیرگذار خواهد بود.


وی اظهار داشت: از نگرانی‌های حمل و نقل دریایی استان این است که در سال بیش از یک‌هزار فروند کشتی تجاری وارد استان می‌شود اما همه خالی بازمی‌گردند.


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: میزان صادرات به واردات تقریبا پنج درصد است و فقط در یکی دو سال اخیر در بندر امیرآباد سیمان و کلینگر به کشورهای حاشیه خزر صادر شده است که رقم خوبی داشته است.


وی تصریح کرد: این صادرات صادراتی ناپایدار است زیرا با تغییر در وضعیت بازار داخلی و خارجی امکان قطع آن وجود دارد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مازندران استانی حاصل‌خیز به ویژه در مرکبات، کیوی و گل و گیاه است و این محصولات قابلیت صادرات را دارند اما در این زمینه رشدی دیده نمی‌شود و باید حلقه مفقوده صادرات را پیدا کرد.


وی با اشاره به اینکه در بخش بنادر بیشترین حمایت و تسهیلات در اختیار صادرکنندگان گذاشته می‌شود تا در قبال آن درآمدزایی و اشتغال به وجود آید از انبارداری رایگان و کاهش 85 درصدی هزینه حمل را از این قبیل حمایت‌ها عنوان کرد.


سیدپور با بیان اینکه بندر نوشهر از نظر محدوده عملیاتی از کوچک‌ترین بنادر مهم کشور است، بیان داشت: در این بندر مکان و امکانات بسته‌بندی در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهیم.


وی افزود: با افزایش تولید توسعه اقتصادی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود و اگر در حال حاضر مشکلی در پروسه صادرات و واردات در بنادر استان وجود دارد برای رفع آن اعلام آمادگی می‌کنیم.


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر حدود یک ماه است که اعلام و ابلاغ شده است، گفت: در این منطقه ویژه تسهیلات سرمایه‌گذاری مناسبی به ویژه در صادرات فراهم می‌شود.


وی همچنین از توسعه و الحاق 200 هکتار به مجموع بندر نوشهر و ایجاد راه دسترسی به کمربندی نوشهر به عنوان مصوبات سفر سوم رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این مصوبات و تملک اراضی علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر می‌شود و نوید روزهای بهتری برای صادرات در استان را می‌دهد.


رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی راه‌اندازی شده تا نسبت به آسیب‌های فراروی تجارت و بازرگانی استان به بررسی و مطالعه بپردازد، گفت: باید با شناسایی این آسیب‌ها برای رفع آن اقدام کرد.


غلامرضا عشریه تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های بندری مازندران و همچنین اعلام منطقه ویژه اقتصادی نوشهر باید از این ظرفیت در اعتلای بازرگانی و تجارت استان بهره گرفت.


وی بیان داشت: نیازمند مشوق‌هایی برای تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در غرب استان هستیم تا فعالیت تجاری در این بخش بیشتر شود.


وی خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری همایشی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری با همکاری بندر نوشهر در غرب مازندران را داریم.


عشریه همچنین اذعان داشت: اتاق بازرگانی با دیدگاه جدید مازندران را کلانشهری می‌داند که برای 3 میلیون هم استانی از گلوگاه تا رامسر فعالیت می‌کند.


وی با اشاره به ایجاد نمایندگی تام الاختیار در غرب مازندران یادآور شد: اتاق بازرگانی، بنادر و گمرکات مازندران باید تعاملی سه سویه داشته باشند تا در روند صادرات، واردات و دیگر فعالیت‌های تجاری تسهیل شود.


انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد