رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تفکیک زباله در روستاهای رامسر عمومی شود

 

رئیس شورای بخش رامسر:
تفکیک زباله در روستاهای رامسر عمومی شود
رئیس شورای بخش رامسر:
تفکیک زباله در روستاهای مازندران عمومی شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش رامسر دور ریختن زباله را دور ریختن ثروت ملی دانست و پیشنهاد داد تا تفکیک زباله در روستاهای مازندران عمومی شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد آزاد ‌در بازدید از روستای راجوب این شهرستان که همزمان با ‌هفته دولت برگزار شد بخشی از عملکرد شش ماهه سال 90  این روستا را بیان داشت و گفت: نخستین جلسه ماهانه دهیاری‌های ماه گذشته برگزار شد که در آن جلسه مقرر شد تا جلسات به صورت بازدید و ارائه عملکرد هر ماه در یک روستا برگزار شود که امروز راجوب میزبان دهیاران است.
وی اظهار داشت: این روستا با جمعیتی بیش از 800 نفر از پیشرفت‌های بسیار خوبی برخوردار است که مهم‌ترین آنها اجرای طرح هادی و برنامه تفکیک زباله از مبدا بود که تفکیک زباله از مبدا به صورت پایلوت در این روستا آغاز شد که موفقیت چشمگیری نیز داشته است‌.
رئیس شورای بخش رامسر راز موفقیت برنامه‌های این روستا را در همدلی و تعامل بین شورا، دهیار و همچنین مشارکت حداکثری اهالی روستا دانست و تصریح کرد: اعضای شورا و دهیار تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا حتی‌الامکان درب دفتر شورا و دهیاری به روی مردم باز باشد و مردم بتوانند راحت و بی‌واسطه مشکلات و مسائل را مطرح کرده و حتی پیشنهادات و انتقادات خود را نیز ارائه دهند و به دنبال آن مردم نیز مشارکت بسیار خوبی در تمام‌ برنامه‌ها از خود نشان داده‌اند.
آزاد بحث تفکیک زباله از مبدا را یکی از مباحث و برنامه‌های مهم این شورا دانست و ادامه داد: طرح تفکیک زباله یکی از برنامه‌های مهم روستای راجوب بود که که موفقیت بسیار خوبی همراه است که این موفقیت بدون ‌همراهی مسئولان و مشارکت مردم میسر نبود.
آزاد اضافه کرد: دور ریختن زباله، دور ریختن اسکناس است و باید مدیریت عمیقی بر آن داشته باشیم.
‌وی تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا از اواخر سال 89 با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بانوان از سوی بهداشت، محیط زیست و ... آغاز شد و سپس قرار دادی نیز با شرکت تنظیف سبز شمال منعقد کردیم.
این مسئول یادآور شد: طی این برنامه افراد زباله تر خود را در توری‌ها و یا چاله‌هایی که در باغ‌های خود ایجاد کرده‌اند دفن کرده و به کمپوست تبدیل می‌کنند و زباله‌های خشک خود را از قبیل کاغذ و پلاستیک و ... جمع‌آوری می‌کنند که دوشنبه هر هفته ماشین حمل زباله شرکت این زباله‌ها را جمع‌آوری و قبض قرعه کشی به افراد تحویل می‌دهد.
‌وی افزود: هر سه ماه یک بار نیز قرعه‌کشی انجام و به تعدادی از افراد هدایایی تعلق می‌گیرد.
‌آزاد خاطرنشان کرد: علاوه بر قرعه‌کشی به تمام افراد شرکت‌کننده در این طرح سبد کالا نیز داده می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد