رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آموزش‌های ویژه؛ از گلوگاه تا رامسر

 

آموزش‌های ویژه؛ از گلوگاه تا رامسر

مشاور سازمان فضایی کشور مطرح کرد:
راه‌اندازی مرکز تحقیقات فضایی کشور معطل زمین

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان فضایی کشور و رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز تحقیقات فضایی کشور در مازندران از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوده، گفت: تحقق این پروژه معطل زمین است.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی مهدی‌نژاد ظهر امروز به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای راه‌اندازی این مرکز ملی نه مشکل اعتبار و تحقیقات و منابع علمی داریم و تنها دلیل اجرایی نشدن این مصوبه عدم تهیه زمین بود.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز و کلنگ‌زنی ساختمان آن را براساس برآورد تا خرداد ماه سال 90 پیش‌بینی کرده بودیم، گفت: با وجود انجام تحقیقات فنی هنوز زمینی برای اجرایی شدن این مصوبه در نظر نگرفته شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران متولی اجرایی شدن این طرح را جهاد دانشگاهی و مسئول پیگیری آن را استانداری و استاندار مازندران دانست و گفت: حداکثر هنرم این بود که این پروژه را در بخش فنی، تحقیقاتی و بودجه‌ای پیگیری کنم.
وی در ادامه رسالت جهاد دانشگاهی را توجه به پژوهش‌های کاربرد محور عنوان و تصریح کرد: توجه به پژوهش، آموزش، اشتغال و مسائل فرهنگی از راهبردهای مهم جهاد دانشگاهی مازندران است.
مهدی‌نژاد اجرای طرح ممیزی انرژی برای دو استان خراسان شمالی و مازندران در 400 شرکت شهرک‌های صنعتی این دو استان را از اقدامات پیش روی این نهاد برشمرد و ابراز داشت: قرار است در شهرک‌های صنعتی آمل، بشل سوادکوه و ساری اجرا شود که این مسئله میانگین مصرف انرژی را در مقایسه با استاندارهای جهانی نشان می‌دهد که نسخه نهایی آن تا پایان سال تهیه می‌شود.
وی از تشکیل مرکز سرطان‌شناسی گوارش خاورمیانه در استان با همکاری علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف فراوان کودهای شیمایی در استان آمار مبتلا به سرطان گوارش را در استان بالا برده که با استفاده از کودهای شیمایی با پوشش نانو می‌توان تا حدودی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه با اعلام اینکه هنوز از دریا در مازندران استفاده بهینه نشده است، متذکر شد: دریای مازندران گستره تولید جلبرگ است که از آن استفاده نمی‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه دنیا از جلبرگ‌ها استفاده‌های زیادی کرده از ارائه طرحی خبر داد که براساس آن می‌توان از سوخت‌های هیدروژنی تولید کرد.
مهدی‌نژاد با اعلام اینکه برای نخستین بار در مازندران قرار است این طرح اجرایی شود، خاطرنشان کرد: استفاده در بخش نیروگاهی و خوراک دام نیز از مواردی است که می‌توان از این منبع مهم انرژی که به واسطه وجود دریا در استان وجود دارد استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته از جلبرگ برای تولید الکتریسیته استفاده می‌شود، گفت: به صورت پایلوت می‌توان در منطقه ساحلی چپکرود جویبار این طرح را اجرایی کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اعلام اینکه می‌توان پالایشگاه جلبرگ برای تولید هیدروژن استفاده کرد، بیان داشت: ایران هنوز در بحث دریا فعالیت کاربردی نداشته است.
این مسئول برآورد اولیه برای اجرایی شدن این طرح را 11.5 میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: هفته آینده تحقیقات برای نهایی شدن ارائه می‌شود.
مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش ماهیان زینتی، روش تکثیر و آموزش برای ساخت آکواریوم نیز در جهاد دانشگاهی وجود دارد، عنوان کرد: این آموزش‌ها از گلوگاه تا رامسر ارائه می‌شود.
وی آموزش دوره بهیاری مهارتی با همکاری دانشگاه علوم پژشکی بابل، آماده سازی گلخانه چپکرود جویبار و آموزش دهیاران را از فعالیت‌های در دست اجرای جهاد دانشگاهی مازندران برشمرد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در پایان اذعان داشت: تحقیقات صرف در جهاد دانشگاهی جایگاهی ندارد.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد