رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:مسئولان باید خبرنگاران را پرسشگرو انتقادی ببینند

 

امام جمعه رامسر:
مسئولان باید خبرنگاران را پرسشگر و انتقادی ببینند
امام جمعه رامسر:
مسئولان باید خبرنگاران را پرسشگر و انتقادی ببینند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: مسئولان ما باید خبرنگاران را فعال، جویا، پرسشگر و انتقادی ببینند.


حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی اظهار داشت: 17 مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگاری که در افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید و روز خبرنگار نامیده شد.
وی عنوان کرد: خبرنگاری یعنی افزایش آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی به موقع که اگر از شفافیت و صداقت باشد بسیار ارزشمند است.
امام جمعه رامسر خاطرنشان کرد: همان طوری که ما شاهد بودیم خبرنگاران در دوران دفاع مقدس چقدر تاثیرگذار بوده‌اند اکنون نیز تاثیرات اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی را می‌بینیم که مسئولیت بزرگ و تاثیرگذاری است
این مسئول رسالت خبرنگاران را رسالت بزرگ دانست و تصریح کرد: خبرنگاران رسالت بزرگی دارند و باید با صراحت، صداقت و شجاعت فعالیت کنند.
امام جمعه رامسر ادامه داد: رسالت خبرنگاران به قدری مهم است که هم در مسیر مثبت و هم منفی می‌تواند نقش بسیار حساس و موثری داشته باشند.
وی بیان داشت: در دنیایی که حرفه خبرنگاری به عنوان یک حرفه تاثیر‌گذار و مهم در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی است باید تلاش کنیم تا قداست این حرفه را که خبرنگارانی چون صارمی‌ها و ده‌ها شهید و جانباز دیگر با استفاده از ابزار مقدس قلم ایجاد کرده‌اند را حفظ کرده و به عنوان بازوی توانمند و متعهد دوشادوش مسئولان و مردم گام برداریم.
امام جمعه رامسر تصریح کرد: مسئولان ما باید خبرنگاران را فعال، جویا، پرسشگر و انتقادی ببینند و خبرنگاران نیز باید همان‌طوری که ضعف‌ها و کاستی‌ها را به نقد می‌کشند، خدمات را نیز برای افکار عمومی به تصویر بکشند.
وی یادآور شد: امروزه رسانه‌ها به عنوان یک اهرم فشار سیاسی در میان دولت‌ها عمل می‌کنند و طرف دیگر ابزاری برای نزدیک شدن دولت‌ها هستند.
باقرزاده در ادامه با اشاره به دو سویه بودن نقش خبرنگاران اضافه کرد: رسانه‌ها هم می‌توانند فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را تضعیف و تخریب کنند و هم در تعامل و نزدیکی بین ملت‌ها نقش ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه در عرصه هجمه‌های فرهنگی رسانه به عنوان یک ابزار فوق العاده مهم نقش ایفا می‌کند و ابزارهای رسانه‌ای دنیا در میان ملت‌های بزرگ و به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود، آنهایی که سابقه وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها را دارند.
باقرزاده اذعان داشت: با توجه به حساسیت موضوع ما نیاز به رسانه‌های کار آمد و روز آمد داریم که برای معرفی هر چه بهتر عملکرد ها تلاش کنند.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد