رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خبرنگاران رامسر تجلیل شدند

 

خبرنگاران رامسر تجلیل شدند

نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران خبر داد:
برگزاری روز خبرنگار در شهرهای غرب مازندران

خبرگزاری فارس: نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران از برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد روز بزرگداشت خبرنگار در تمام شهرستان‌های غرب مازندران خبر داد.


ساسان شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: بنا به پیشنهاد خانه مطبوعات استان مازندران مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مازندران در دو منطقه برگزار می‌شود که منطقه غرب استان در یکی از شهرهای غرب مازندران اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: علاوه بر برگزاری این مراسم استانی مراسم‌های شهرستانی نیز با همکاری فرمانداری‌ها و ادارات شهرستان توسط خانه مطبوعات و اداره ارشاد شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تصریح کرد: امسال نگاهی خوبی فرمانداری‌ها نسبت به روز خبرنگار داشتند و در جلساتی که با نماینده دولت در شهرستان‌ها برگزار کردیم همه بر تجلیل باشکوه از خبرنگاران تاکید داشتند.
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها برای نخستین بار است که برنامه روز خبرنگار به صورت واحد برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: قطعاً امسال نمایندگی خانه مطبوعات در غرب مازندران به واسطه همکاری ارشاد و فرمانداری‌ها برنامه جدید و مناسبی را برگزار می‌کنند.
شیخی همچنین از آغاز فعالیت کمیته‌های این خانه در غرب مازندران خبر داد و ابراز داشت: کمیته‌های خبرنگاران، انضباطی، ارزیابی، جشنواره و آموزشی، ورزشی و... تشکیل و هر کمیته دارای پنج عضو از بین خبرنگاران غرب استان است.
این مسئول از تدوین مرام‌نامه خبرنگاران غرب استان خبر داد و متذکر شد: برای فعالیت یکسان و حرفه‌ای خبرنگاران مرام‌نامه و شیوه اخلاقی برای رعایت اصول خبری در بین خبرنگاران غرب استان در حال تدوین است و در روز 17 مرداد اعلام عمومی و اجرایی می‌شود.
شیخی اضافه کرد: مهم‌ترین کمیته این خانه در غرب مازندران کمیته انضباطی است که در این کمیته با خبرنگارانی که رعایت اصول خبری را انجام ندهند و دنبال حاشیه و سعی در خارج کردن راه و مسیر حرفه خبری است برخورد می‌شود.
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران ادامه داد: با همکاری ادارات ارشاد شهرهای غرب مازندران، ساماندهی خبرنگاران در شهرهای چالوس، نوشهر و تنکابن به پایان رسید و در شهرهای محمودآباد، نور و رامسر و عباس‌آباد نیز در حال رسیدگی است که در این طرح خبرنگاران دارای پرونده تشکیلاتی می‌شوند.
شیخی تاکید کرد: ارزیابی خبرنگاران نیز همزمان با روز خبرنگار در غرب استان آغاز شد و به صورت هفتگی بر اساس درج گزارش و خبر در رسانه مربوطه خبرنگاران ارزیابی می‌شوند.
وی یادآور شد: در این ارزیابی خبرنگاران به تفکیک رسانه خود اعم از خبرگزاری، روزنامه محلی و سراسری، هفنه‌نامه و ماهنامه ارزیابی می‌شوند.
شیخی خاطرنشان کرد: در غرب مازندران 120 خبرنگار فعالیت می‌کنند که از این تعداد 70 خبرنگار دارای کارت خبرنگاری ارشاد و 94 نفر دارای کارت عضویت خانه مطبوعات هستند.
این مسئول اذعان داشت: یکی از برنامه‌های مهم این خانه در غرب مازندران برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط کمیته آموزش و با همکاری دفتر مطالعات رسانه‌ای وزارت ارشاد است که در شهریور ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد