رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تعطیلی در تنکابن؛ تهدید برای رامسر

 

تعطیلی در تنکابن؛ تهدید برای رامسر

معاون استاندار مازندران خبر داد:
تعطیلی خط تولید کارخانه کمپوست تنکابن

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مدتی قبل خط تولید کارخانه کمپوست تنکابن با حضور بنده و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد، اما امروز خبر می‌رسد تعطیل شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، سید عیسی هاشمی شامگاه جمعه در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران که در فرمانداری عباس آباد برگزار شد، اظهار داشت: امروز شرایطی که در بحث زباله در استان مازندران داریم باید کار تیمی و گروهی انجام گیرد تا بتوانیم از این معظل رهایی یابیم.
وی در ادامه گفت: در قانون برنامه چهارم در مصوبات سفرهای رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای مشکل زباله استان دیده شده و این اهمیت رفع مشکل زباله در استان را نشان می‌دهد.
معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: موضوع پسماند شمال کشور در شورای امنیت ملی مطرح شد و تصمیم‌های خوبی نیز در آنجا گرفته شد که این موضوع نشان می‌دهد که وضعیت زباله در شمال کشور نگران‌کننده است.
این مسئول با اشاره به اینکه در بررسی پسماند می‌بینیم که از آن به عنوان طلای کثیف در دنیا نام برده می‌شود، ادامه داد: این موضوع زندگی مردم در کشورهای پیشرفته را متحول می‌کند و ایجاد اشتغال کرده و معضلی به نام زباله را برای همیشه برطرف کردند.
هاشمی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اساسی توجه کنیم که کمپوست فقط 35 درصد پاسخگو است و بقیه را باید همچنان دفن کنیم.
وی در مورد کارخانه کمپوست تنکابن نیز عنوان کرد: در احداث این کارخانه از پیمانکاری استفاده شد که 17 سال گذشته در بابل چنین کارخانه‌ای را ایجاد کرده بود که نتیجه مثبتی نداشت.
هاشمی متذکر شد: پیمانکار قرارداد خود را در قالب ای‌پی‌سی منعقد کرد که خودش هم نمی‌دانست که موضوع چیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: اشتباه بزرگی را فرماندار وقت تنکابن انجام داد که کارخانه کمپوست را تحویل گرفت که جزء اختیارات ایشان نبوده و امروز این موضوع ما را دچار چالش کرده است.
معاون عمرانی استاندار مازندران یادآور شد: باید کارخانه کمپوست حدود 3میلیارد تومان دولت پرداخت کرده است، اما اکنون این کارخانه به خوبی نمی‌تواند جوابگوی شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد باشد.
هاشمی خطاب به فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: ظرف مدت یک هفته آینده جلسه‌ای برگزار و پرونده پیمانکار و کارخانه کمپوست بسته شود تا تکلیف همه نیز مشخص شود.
معاون عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: مدتی قبل خط تولید کارخانه کمپوست تنکابن با حضور بنده و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد، اما امروز خبر می‌رسد که کار نمی‌کند و این به تمسخر گرفتن مسئولان است که پیمانکار انجام داده است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: شهرداری‌ها باید به تفکیک زباله از مبدأ توجه ویژه‌ای داشته باشند و نسبت به ترویج این فرهنگ نزد شهروندان برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد