رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فاجعه زیست محیطی در رامسر

 

فاجعه زیست محیطی در رامسر

مدیرکل محیط زیست مازندران مطرح کرد:
ورود شیرابه‌های زباله به منابع زیرزمینی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: ورود شیرابه‌های تولیدی زباله در برخی از شهرهای غرب مازندران به منابع آب‌های زیر زمینی نگران‌کننده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از عباس‌آباد مازندران، هرمز محمودی‌راد شامگاه جمعه در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران که در فرمانداری عباس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: زباله شهر رامسر در جنگل‌های کلاکولی تلنبار می‌شود که در واقع بدون اعمال مدیریت است و شیرابه‌های آن به مناطق و دره‌های جنگلی ورود می‌کند.
وی ادامه داد: تفکیک در مقصد توسط افراد غیرمجاز و ورود حیوانات در آن مکان نگران‌کننده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در مورد وضعیت زباله در تنکابن نیز گفت: در تنکابن زباله‌ها در منطقه‌ای به نام پرده سر ریخته می‌شود که عدم مدیریت شیرابه‌های تولیدی و نفوذ آن به آب‌های زیرزمینی و همچنین شیوه نامناسب تلنبار کردن زباله از دیگر مشکلات آن منطقه است.
این مسئول در مورد کارخانه کمپوست تنکابن نیز عنوان کرد: کوتاه بودن زمان بازیافت و همچنین عدم تفکیک زباله‌های تر و خشک از مشکلات این کارخانه است.
وی بیان داشت: زباله‌های شهر عباس آباد نیز در حاشیه جنگل‌های مسیر جاده عباس آباد به کلاردشت جمع‌آوری می‌شود که تولید گاز متان می‌شود و آتش‌سوزی وسیعی نیز در آنجا رخ می‌دهد.
محمودی‌راد درباره وضعیت زباله چالوس گفت: زباله‌های این شهر نیز در منطقه‌ای به نام پهلم کوتی جمع‌آوری می‌شود که عدم تفکیک از مبدا موجب شد تا مدیریت خوبی در مقصد انجام نشود.
این مسئول تصریح کرد: شیرابه‌های زباله در منطقه چالوس به اطراف جنگل هدایت می‌شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران تاکید کرد: در منطقه کلاردشت نیز زباله‌ها در منطقه‌ای به نام پیمبور تلنبار می‌شود که وضعیت خوبی در حال حاضر دارد و در آنجا با شیوه دفن مدیریت زباله را انجام می‌دهند.
وی درباره وضعیت زباله در مرزن آباد نیز گفت: در این شهر زباله‌ها در مسیر جاده شهرک صنعتی دپو می‌شود و در واقع شیوه نادرست مدیریت در مقصد و ورود دام‌های اهلی و تغذیه آنان از این مکان نگران‌کننده است.
محمودی‌راد همچنین در مورد نوشهر نیز گفت: وضعیت زباله در نوشهر بسیار نگران‌کننده است زیرا در جاده معدن وقتی زباله تخلیه می‌شود هیچ‌گونه مدیریتی انجام نمی‌شود.
این مسئول عنوان کرد: در نوشهر با تولید گاز متان و آتش‌سوزی، شیرابه‌های زباله به رودخانه ماشلک هدایت می‌شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران بیان داشت: همچنین تخلیه فاضلاب لجن کش‌ها نیز در این منطقه موجب شده تا فجیع ترین وضع را این منطقه داشته باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن نیز در این جلسه گفت: در مقوله زباله در مازندران به ویژه در غرب استان باید تدبیری انجام شود که در این زمینه کوتاهی می‌شود.
سید قدیر رضایی بیان داشت: اعتقاد دارم فکر اساسی درباره زباله در استان مازندران و مدیریت آن در بین ما مدیران وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود دپوکردن زباله‌ها در جنگل در مازندران در واقع خیانت به طبیعت است که در مازندران رخ می‌دهد.
انتهای پیام/ن20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد