رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دستور ویژه رئیس جمهوری در باره رامسر

 

دستور ویژه رئیس جمهوری در باره رامسر

استانداری مازندران اعلام کرد:
دستور احمدی‌نژاد برای پیگیری مطالبات اولویت‌دار مازندران

خبرگزاری فارس: دیدار 45 دقیقه‌ای استاندار مازندران با رئیس جمهور منجر به صدور دستورات خوبی برای حوزه عمرانی، فرهنگی و اقتصادی مازندران شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، رئیس جمهور در پی درخواست‌های استاندار مازندران برای حل مشکلات اساسی در مازندران دستور مساعت برای رفع مشکلات مطرح شده را داد.
سید علی‌اکبر طاهایی در دیداری که با رئیس جمهور داشت طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تامین اعبتار برای احداث تالار فرهنگ ساری شد.
در این دیدار اختصاصی استاندار مازندران با رئیس جمهور که 45 دقیقه به طول کشید استاندار مازندران طی درخواست‌های متعددی درخواست‌هایی را برای تسریع در تامین اعبتار برای پروژه‌های در دست اقدام استان شد.
نخستین درخواست طاهایی تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث تالار فرهنگ ساری که به نام مرحوم حاج علی کردان نامگذاری شد را خواستار شد.
استاندار مازندران درخواست خود را با این عنوان مطرح کرد: احداث تالار فرهنگ ساری که به نام مرحوم حاج علی کردان نامگذاری شده به دلیل کمبود اعتبار از پیشرفت فیزیکی و ریالی مناسبی برخوردار نیست.
استاندار مازندران در ادامه درخواست خود آورده است: با عنایت به اینکه این پروژه مزبور از مصوبات دور اول سفر است وبا توجه به رویکرد دولت خدمتگزار به اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام در موعد مقرر و از همه مهم‌تر عدم تناسب سرانه فضای فرهنگی با جمعیت و قابلیت استان، در نهایت اصحاب فرهنگ و هنر استان و قشر هنرمند منطقه برای خلق آثار فاخر اسلامی و ایرانی در فضای فرهنگی فوق چشم امید در تامین اعتبار دوخته‌اند.

* استاندار مازندران خواستار تامین اعتبار لازم آبرسانی به شهرهای گروه الف شد
سید علی‌اکبر طاهایی در ادامه این دیدار طی نامه‌ای خواستار تسریع در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف استان شد.
وی در این درخواست آورده است: طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران از سد البرز شامل تامین، انتقال،‌ ذخیره سازی آب مورد نیاز شهرهای بابل و بابلسر، فریدونکنار، امیرکلا، کله بست، بابلکنار، ‌شهرک‌ها و روستاهای مسیر خط انتقال است.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جمعیتی بیش از 603 هزار نفر در افق طرح سال 1415زیر پوشش دارد که از مصوبات هیئت وزیران در جلسه سال 87 در مرکز استان مازندران است.
استاندار مازندران در این نامه با اشاره به مسافرخیز بودن و نزدیکی شهرهای استان به کلان شهر تهران افزود: حضور مسافران در ایام تعطیلات هفته، به ویژه فصل تابستان و ایام عید به این خطه سرسبز مشکل کم آبی برای جمعیت ساکن این مناطق در بردارد.
طاهایی در ادامه بیان کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف از بهمن 88 شروع شده است، اعتبار مورد نیاز فعلی یک هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه است.
وی ادامه داد: تخصیص اندک سالیانه آن زمان بهره‌برداری پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی طرح در سال 93را غیرممکن کرده است و اگر ادامه روند تخصیص اعتبار به همین منوال باشد اتمام پروژه 10 سال به طول خواهد انجامید که تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

* تامین اعتبار برای اجرای انتقال آب چالوس
استاندار مازندران در ادامه این دیدار اظهار داشت: میزان بارندگی در گستره استان مازندران از حداکثر یک هزار و 400 میلیمتر در غرب تا 700 میلیمتر در شرق و به تبع متوسط تبخیر نیز از 800 میلیمتر در غرب به یک هزار و 100 میلی‌متر در شرق متغیر است.
وی تصریح کرد: این ویژگی آب وهوایی موجب پویایی حوضه‌های آبخیز رودخانه‌های غرب استان مازندران به‌ویژه رودخانه چالوس شده است .
طاهایی در ادامه خاطرنشان کرد: پراکنش منابع خاک استان به گونه‌ای است که حدود 20 درصد وسعت دشت در غرب و 80 درصد بقیه در مناطق مرکزی و شرق استان واقع شده‌اند که عمدتا در حیطه کم‌آبی و بی‌آبی است.
وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای مازندران به نمایندگی وزارت نیرو در راستای برنامه‌ریزی کلان توسعه منابع آب ( چشم انداز) طرح بزرگ کانال انتقال آب از رودخانه چالوس به دشت هراز به طول 107 کیلومتر را در دست اجرا داشته و هم اکنون سد انحرافی و 12 کیلومتر کانال و 2.036کیلومتر تونل انتقال احداث و به بهره برداری رسیده و 23کیلومتر در ادامه مسیر در دست اجرا بوده که هم اکنون حدود هفت کیلومتر آن اجرا شده است .
طاهایی تاکید کرد: با اجرای این طرح بزرگ، سالانه حدود 380 میلیون آب مازاد رودخانه‌های چالوس، خیرود، گلند و کجوررود با حفظ اهداف به ویژه زیست محیطی به دشت هراز با وسعت 97 هزار هکتار انتقال و کمبود آب آن را تضمین می‌کند.
استاندار مازندران در ادامه بیان کرد: این طرح به‌عنوان قسمتی مهم از طرح بزرگ کانال انتقال آب غرب به شرق، به منظور تامین آب شرب و کشاورزی وصنعت استان مازندران و شرب استان‌های سمنان و گلستان مطرح است و اجرای آن از افتخارات صنعت آب محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تاخیر در اجرای این طرح سبب افزایش شدید هزینه‌های اجرایی به‌ویژه هزینه خرید زمین به دلیل توریستی بودن منطقه می‌شود.
وی خواستار تامین اعتبار به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای قطعات سه تا شش کانال چالوس به طول حدود 70 کیلومتر شد.

* دستور رئیس جمهور برای مساعدت در طرح آبرسانی ساری
استاندار مازندران در دیدار اختصاصی خود با رئیس جمهور طرح آبرسانی به شهر ساری را مطرح کرد و اظهار داشت: یکی از مصوبات هیئت دولت در بیست و دومین سفر استانی سال 85 پیش‌بینی اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرهای استان است.
وی در این در خواست تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 86 و اعتبار تکمیلی در لوایح بودجه سال‌های برنامه چهارم توسعه به نحوی بود که این طرح‌ها تا پایان برنامه به اتمام برسد که از سوی معاون اول به وزارت نیرو ابلاغ شد.
استاندار مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: آب شرب شهروندان شهر ساری با جمعیتی حدود 400 هزار نفر در سال هدف (1405 ) به جهت ضرورت تغییر رویکرد تامین آب از چاه‌های به آب سطحی ( ناشی از مشکلات کیفی و کمی ) از سال 1381 شروع شده و هم اکنون حدود 45 درصد پیشرفت واقعی دارد.
وی خاطرنشان کرد:. با اجرای این طرح یک هزار و 500 لیتر بر ثانیه از آب مخزن سد شهید رجایی بعد از تصفیه به شهر منتقل می‌شود.
طاهایی ادامه داد: کل اعتبار طرح 660 هزار میلیون ریال و از زمان شروع تا پایان سال گذشته 205 هزار میلیون ریال به این طرح تخصیص داده شد.
طاهایی بیان داشت: در بودجه سال جاری نیز 89 هزار میلیون ریال برای طرح تعیین شد و روند تخصیص با مصوبه هیئت دولت تطبیق ندارد.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح به حدود 380 هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است و با توجه به ظرفیت کار امکان اتمام کار در دو سال آینده وجود دارد.
وی خواستار نگاه ویژه رئیس جمهور به طرح آبرسانی شهر ساری شد و بیان کرد: با تامین آب شرب شهر، افتخار دیگری بر افتخارات دولت خدمتگزار افزوده شود.

* طاهایی خواستار تامین اعتبار اجرای آبرسانی به رامسر شد
سید علی‌اکبر طاهایی در ادامه دیدار خود با رئیس جمهور به موضوع توقف عملیات اجرایی طرح آبرسانی رامسر به عدم وجود اعتبار اشاره کرد و افزود: ‌طرح آبرسانی رامسر با هدف تامین 410 لیتر بر ثانیه آب شرب سالم و بهداشتی برای جمعیتی معادل 105 هزار نفر از محل سد میجران در سال 83 از سوی آب منطقه‌ای مازندران در دست اجراست.
استاندار مازندران در این نامه مطرح کرد: خط انتقال طرح آبرسانی به رامسر در سال 85 به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما برای احداث تصفیه خانه در سال 85 قراردادی با پیمانکار منعقد شد که به‌لیل محدودیت سقف اعتباری و ضوابط تعیین شده برای توزیع اعتبار امکان تامین اعتبار کافی در قانون بودجه سال 86 برای طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر فراهم نشد.
طاهایی ادامه داد: اعتبار اندک تخصیص یافته صرف بدهی‌ها و مطالبات پیمانکار خط انتقال، خرید اراضی شد و به نحوی که اعتباری حتی برای پیش پرداخت تصفیه خانه باقی نماند.
وی گفت: در سال87 با اعتبار تخصیص یافته کار تصفیه خانه شروع شد و پیمانکار نیز با سرعت مناسب و خوبی شروع به اجرای عملیات کرد به نحوی که پیشرفت پروژه در سال‌های87و 88 مورد رضایت مسئولان استانی و وزارت نیرو قرار گرفت.
طاهایی با اعلام اینکه در سال89 برای تکمیل سازه‌های تصفیه‌خانه و تجهیزات ضدعفونی کننده، آب منطقه‌ای مازندران 60 میلیارد ریال درخواست اعتبار کرد، تصریح کرد: لایحه بودجه 90 این عدد به 43 میلیارد ریال کاهش و از مبلغ درخواست شده نیز تنها 28 میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی بیان کرد: بر مبنای اعتبار تخصیص یافته، اتمام عملیات اجرایی در سال 89 میسر نمی‌شد و هم اکنون نیز تا این تاریخ هیچ تخصیص برای این طرح منظور نشد و همچنین مطالبات پیمانکار پرداخت نشد.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: عدم پرداخت بدهی به پیمانکار سبب کاهش بنیه مالی پیمانکار و توقف عملیات اجرایی شد، این توقف در منطقه زیر پوشش طرح، اثر بسیار منفی داشت و موجب شایعات و سوء برداشت‌هایی نیز شد.
وی تاکید کرد: برای اتمام عملیات باقیمانده و خرید تجهیزات تکمیلی برای راه‌اندازی تصفیه خانه به اعتباری معادل 80 میلیارد ریال در سال جاری نیاز داریم.

* اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل کلاردشت
آخرین درخواست استاندار مازندران در این دیدار اختصاصی استاندار مازندران تامین اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل خسارات وارده ناشی از سیل منطقه کلاردشت بود.
استاندار مازندران با اشاره به وقوع سیل مخرب در منطقه کلاردشت در تیرماه سال جاری تصریح کرد: این سیل سبب بروز خسارات زیادی در بخش‌های مختلف تأسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی،‌ کشاورزی و دامی شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد وسیع خسارات مالی، اطلاع‌رسانی به موقع و تخلیه ساکنان منطقه در معرض خطر، تلفات جانی به‌همراه نداشت.
طاهایی در این نامه میزان خسارت ناشی از سیل کلاردشت را تخریب دیواره‌های حفاظتی و ساماندهی رودخانه را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خسارت راه‌های ارتباطی و پل‌ها حدود 180 میلیارد ریال برآورد شد.
استاندار مازندران با بیان اینکه به شبکه آبرسانی شهری و روستایی40 میلیارد ریال خسارت وارد شد، افزود: در اثر وقوع سیل به شبکه مخابرات نیز 10 میلیارد ریال و به خطوط انتقال نیرو برق نیز شش میلیارد ریال خسارت وارد شد.
طاهایی با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده شهری 132 واحد است، اضافه کرد: تعداد واحدهای خسارت دیده روستایی پنج واحد، تعداد خانوارهای معیشتی خسارت دیده 60 واحد و خسارت بخش مسکن 10 میلیارد ریال برآورد شد که خسارت معیشتی نیز یک میلیارد ریال است.
استاندار مازندران میزان خسارت اراضی کشاورزی و دامی را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سیل اخیر در کلاردشت به بخش شیلات حدود10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
وی در پایان خواستار تامین اعتبار برای حل مشکل و بازسازی مناطق خسارت دیدشد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، رئیس جمهور در نامه‌های جداگانه خواستار تسریع به درخواست‌های استاندار مازندران شد و تاکید کرد: نتیجه اقدامات نیز اعلام شود.
انتهای پیام/غ30

نظرات 1 + ارسال نظر
top700 یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 http://www.top700.tk

35368356125بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد