رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

60 لیتر در ثانیه به آب رامسر اضافه شد

 

با راه‌اندازی فیلتر شنی؛
60 لیتر در ثانیه به آب رامسر اضافه شد
با راه‌اندازی فیلتر شنی؛
60 لیتر در ثانیه به آب رامسر اضافه شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با راه‌اندازی فیلتر شنی در رامسر 60 لیتر در ثانیه به میزان آب آشامیدنی این شهرستان افزوده شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، محمد تقی حسین‌زاده با اشاره به اقدامات اساسی این اداره کل در بحث افزایش راندمان آب آشامیدنی گفت: پروژه فیلتر شنی با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون ریال با هدف تامین افزایش و تصفیه آب آشامیدنی در رامسر به اجرا درآمد.
وی افزود: اجرای این طرح افزایش تولید آب آشامیدنی تصفیه شده و رفع مشکل کمبود آب شهری در این شهرستان را به همراه دارد که با طراحی، ساخت و نصب چهار عدد فیلتر شنی 60 لیتر در ثانیه به میزان آب آشامیدنی رامسر افزوده شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه برای آبرسانی به پروژه فیلتر شنی یک عدد شیر فشارشکن، تخلیه نصب و 120 متر لوله‌گذاری اجرا شده است، تصریح کرد: نصب شیر فلکه تخلیه 300میلی متری بر روی خطوط انتقال، رینگ خط انتقال 600 میلی متری به خط 150 میلیمتری سادات‌شهر برای رفع افت فشار آب از فعالیت‌های انجام شده در اجرای هر چه بهتر و سریعتر این پروژه بوده است.
حسین‌زاده از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای این پروژه ساخت خرپا به طول 36 متر، لوله‌گذاری به طول 156 متر با لوله 500 میلی متری در هشت نقطه برای آماده‌سازی ساخت پل و تعریض خیابان اصلی در طرفین رودخانه رمک رود اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای همزمان خط انتقال آب و خط اصلی فاضلاب ساری گفت: عملیات لوله‌گذاری از میدان امام تا ابتدای بینجلو به طول 450 متر با استفاده از لوله‌های چدنی به قطر 500 میلیمتر و از بینجلو به سه راه جویبار به طول 450 متر با لوله‌های چدنی به قطر 400 میلمتر اجرا شد.
وی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد.
حسین‌زاده افزود : همه اتصالات و شیرآلات مورد نیاز جهت رینگ شبکه موجود به خطوط ایجادی 500 و 400 میلیمتری درتقاطع خیابان‌های بینجلو، 22 بهمن، کوچه پاسدار، بلوار آزادی و پاسداران پیش‌بینی و 3 فقره حوضچه دایره‌ای برای بازدید و بهره‌برداری از شیرآلات درطول مسیر احداث شد.
وی در تشریح اجرای همزمان طرح آب و خط اصلی فاضلاب خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از دوباره‌کاریها و حفاریهای بعدی در مسیر میدان امام تا سه راه جویبار همگام با اجرای طرح آب، خط اصلی فاضلاب این مسیر به طول 950 متر با لوله‌های پلی اتیلن 500 ، 600 و 850 میلیمتری درعمق متوسط 7 متری به همراه 15 منهول اجرا و آماده بهره‌برداری شده است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اظهار داشت: پروژه آب طی 20 روز و پروژه فاضلاب طی 70 روز اجرا شد.
انتهای پیام/خ30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد