رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هتل 7 ستاره سماموس رامسر یک ستاره هم ندارد

 

هتل 7 ستاره سماموس رامسر یک ستاره هم ندارد
بعد از گذشت 4 سال از کلنگ‌زنی؛
هتل 7 ستاره سماموس رامسر یک ستاره هم ندارد

خبرگزاری فارس: با گذشت چهار سال از کلنگ‌زنی هتل هفت ستاره سماموس رامسر عملیات اجرایی این پروژه در هاله‌ای از ابهام است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در نخستین روز از خرداد ماه سال 1386همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان به ویژه اسفندیار رحیم مشایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمان فرماندار وقت باباخانی، کلنگ احداث هتل 7 ستاره سماموس که در آسمان آبی تک ستاره‌ای هم ندارد در روستای سفید تمشک رامسر به زمین زده شد.
به گفته مدیر پروژه این هتل در زمینی به مساحت 240 هزار متر مربع با زیربنایی با وسعت 120 هزار متر احداث می‌شود که در این محوطه سه ساختمان بلند ساخته شده که سازه اصلی برجی در 62 طبقه است و همچنین محل سالن‌های همایش سران، پارکینگ طبقاتی هتل در 12 طبقه با ظرفیت یک هزار و 200 خودرو استقرار خواهد یافت.
طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده مقرر بود این هتل ظرف مدت شش سال ساخته و در مدت یک سال نیز تجهیز شود و این در حالی است که اکنون چهار سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و ما نه تنها شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه نیستیم بلکه شاهد آنیم که در مکان خاکبرداری شده احداث هتل نیز باز هم علف و درختچه سبز شده است.
البته محمد طالبی مدیر اجرای پروژه هتل 7 ستاره سماموس رامسر در سال 88 در گفت‌وگویی با فارس گفته بود: برنامه زمان‌بندی از زمان رفع تمام موانع و صدور پروانه آغاز می‌شود و باز هم در جای دیگر عنوان کرد: بلند مرتبه بودن این برج و همچنین رانشی بودن مناطق شمالی نیازمند ساخت دیواره‌های حایل و کوبیدن شمع‌های 48 متری است تا زمین کاملاً ایمن شود و نهایت سعی مان این است که شاید یک سال سریع‌تر از این برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد، اما تسریع بیش از آن لطمه به امنیت ساختمان خواهد زد.
اول اینکه چرا تنها این هتل در هر گام از کارهای خود به مشکل و موانع برخورد می‌کند و دیگر اینکه آیا نباید مدیر پروژه قبل از کلنگ‌زنی به فکر مکان تامین مصالح، تامین راه عبوری و... باشد، چرا که بسیاری از زمان‌ها دلیل عدم اجرای و یا آغاز پروژه نبود مصالح مورد نیاز در شهرستان ، عدم راه دسترسی از قبیل اینکه مدرسه‌ای در راه عبوری قرار دارد، عدم صدور پروانه و... بوده که تمام این مشکلات باید قبل از کلنگ‌زنی دیده می‌شد و در برنامه زمان‌بندی جای گیرد.
اگر مقرر است هر پروژه‌ای برنامه زمان‌بندی‌اش از زمان کلنگ‌زنی آغاز نشود پس معنای کلنگ زنی چیست.
از دیدگاه نگارنده زمانی باید پروژه‌ای کلنگ‌زنی شود که هم اعتبار لازم موجود باشد و هم تمام موانع و مشکلات از قبل برآورد و پیش‌بینی شود.
محمد طالبی مدیر پروژه در سال 88 زمانی که سید محمد کریمی استاندار مازندران بود در جلسه اختصاصی گفت: از فروردین ماه 88 تاکنون 40 متر ترانشه‌برداری شده و 800 دستگاه کامیون خاک برداشته شده است. کارخانه بتن سازی برای تولید سنگ و بتن مورد نیاز ساخت هتل آماده است و مشکل اصلی پروانه ساختمان و زمین‌های معارضی بوده که سبب شده کار احداث هتل اجرایی نشود.
در آن جلسه تمام موانع و مشکلات موجود با تاکید ویژه استاندار مصوبه شد و مقرر شد ظرف یک هفته تمام مشکلاتی که طالبی در جلسه مطرح کرد از قبیل کمبود بخشی از زمین، برق، وجود مدرسه‌ای در راه عبوری و... برطرف شود تا دیگر مانعی برای ساخت این هتل رویایی ما وجود نداشته باشد.
این ماجرا همچنان ادامه یافت تا اینکه عبدالصمد صفرنژاد فرماندار سابق رامسر، نخستین جلسه شورای اداری سال گذشته را به این موضوع اختصاص داده و سرمایه‌گذار در جلسه حاضر شد و پس از بحث و بررسی، سرمایه‌گذار متعهد شد که از اردیبهشت کار اجرایی آغاز می‌شود در حالی که تنها کار اجرایی که ما شاهد آن بوده‌ایم چاپ آگهی استخدام برای چند نیروی خدماتی، منشی و... بود.
ماجرا ادامه یافت تا زمانی که اینجانب در مراسم افتتاح گلزار شهدای روستای گلین چگونگی وضعیت پروژه را از استاندار طاهایی جویا شدم که وی اعلام کرد: با پیگیری‌های قبلی، قصد برخورد جدی را داشته‌ایم، اما سازمان گردشگری خواستار دادن فرصت بیشتری برای این پروژه شده و باز هم بعد از دو ماه اعلام کرد: طی نشستی که با رئیس سازمان گردشگری کشور داشتیم بنا شد تا با سرمایه‌گذار این پروژه نشستی داشته باشیم تا چنانچه اگر این سرمایه‌گذار فعلی ضمانت اجرایی این کار را داشته باشد ما نیز از وی حمایت کرده و در غیر این صورت پروژه از این سرمایه‌گذار خلع ید شده و به سرمایه‌گذار واجد شرایط دیگری واگذار می‌شود.
فرماندار سابق رامسر در 16/8/89 از مشخص شدن وضعیت پروژه هتل هفت ستاره سماموس در آینده نزدیک خبر داد که آینده‌های نزدیک ما مشخص نیست با کدام آینده برابری خواهد داشت.
پروانه ساخت این هتل با حمایت مسئولان در 23 دی 1389 صادر شد و پس از دریافت پروانه نخستین قدم انتخاب مدیر طرح بود که به گفته سرمایه‌گذار کاظم تفسیری را که رزومه کاری خوبی دارد را انتخاب کرده و قرارداد منعقد شد.
همچنین فرماندار سابق نیز پس از آن اعلام کرد: بهانه کم‌کاری در ساخت هتل 7 ستاره رامسر دیگر پذیرفتنی نیست و قطعاً همه ما هم می‌دانیم این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست، ولی کار به کجا خواهد رسید، چه کسی باید این موضوع و برنامه‌های این چنینی را مدیریت و پیگیری کند.
هم اکنون درحالی که سومین ماه از پنجمین سال بعد از کنگ‌زنی این پروژه را سپری می‌کنیم، ولی همچنان شاهد راکد بودن این پروژه و یا حرکت لاکپشتی آن هستیم.
بر اساس مصوبه نخستین جلسه شورای اداری سال گذشته مقرر بود از اردیبهشت گذشته کار اجرایی آغاز شود که نشد و اکنون نیز بر اساس مصوبه جلسه کارگروه گردشگری مقرر شد در اردیبهشت ماه سال 90 اجرایی شود که باز هم چشم ما به جمال شروع این پروژه روشن نشد که این امر از دو حال خارج نیست، یا این سرمایه‌گذار ضمانت اجرایی کار را ندارد و یا اینکه ما رسانه‌ها چشم بینای دید این پروژه عظیم را بدست نیاورده‌ایم.
در آخرین جلسه‌ای که خبرنگاران با طاهایی استاندار مازندران در تیر ماه سال جاری داشته‌ایم سید علی‌اکبر طاهایی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: قرار بود امروز در کارگروه میراث فرهنگی در استانداری مازندران با محوریت معاون عمرانی استانداری مازندران آخرین روند و بررسی مشکلات این هتل انجام شود که به دلیل حضور معاون عمرانی استاندار مازندران در منطقه سیل‌زده کلاردشت به روزهای آینده موکول شد.
همچنین آخرین اخبار واصله حکایت از مشکل برق این پروژه داشت که طی تماس تلفنی با عمرانی رئیس اداره برق شهرستان رامسر بیان شد که این پروژه هیچ مشکل برقی ندارد و تمام کابل‌ها و دکل‌ها و ... آماده است و تنها مشکل پیش رو بدهی بالای این سرمایه‌گذار به اداره برق است که در صورت پرداخت حتی بخشی از این مبلغ دوباره برق پروژه راه‌اندازی می‌شود و همچنین وی افزود: برای برق کلی پروژه نیز مقرر شد درخواستی را به این اداره تحویل که تاکنون این امر انجام نشده و این ماجرا همچنان ادامه دارد.
------------------------------
گزارش از خدیجه سیاسرنژاد
انتهای پیام/ن10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد