رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندهی دریابانی سواحل شمال کشور از میانکاله تا انتهای رامسر

 

فرماندهی دریابانی سواحل شمال کشور از میانکاله تا انتهای رامسر

فرمانده دریابانی مازندران خبر داد:
بهره‌برداری نخستین اسکله دریابانی مازندران

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی مازندران گفت: سال آینده نخستین اسکله ستاد فرماندهی دریابانی مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمد محمودی در جمع کارکنان واحد دریابانی مازندران اظهار داشت: دریابانی مازندران از اواخر سال 88 براساس تصمیم‌هایی که گرفته شد در تابعیت فرماندهی مرزبانی ناجا شروع به کار کرده است.
وی افزود: در حال حاضر یک ستاد دریابانی در شهرستان فریدونکنار واقع در خزرشهر و دو پایگاه دریابانی در امیرآباد و نوشهر، دو ناوگر شناور در فریدونکنار، چند پست کنترل بندری و چند پاسگاه ساحلی فعالیت می‌کنند.
فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: دریابانی مازندران به طول 478 کیلومتر که بیش از 57 درصد کل سواحل شمال کشور از کانال میانکاله تا انتهای شهرستان رامسر و راس هرم 20 درصد آب‌های حاکمیت است را تحت کنترل خود دارد.
محمودی بیان داشت: ضرورت حضور دریابانی استان مازندران در بین کشورهای حاشیه دریای خزر به دلیل استفاده از منابع نفت و گاز، تلاش برای دسترسی به انرژی هسته‌ای، حفظ اقتدار و حضور درعمق آب‌های تحت حاکمیت تا راس هرم 20 درصدی، عدم تعیین رژیم حقوقی در دریای خزر، مراقبت از مرزهای دریایی و مقابله با هرگونه جرائم مرزی و دریایی، تجهیز روزافزون کشورهای استعمارگر در حاشیه دریای خزر است.
وی تصریح کرد: از زمانی که دریابانی استان مازندران به صورت مجزا شروع به کار کرده کارهای خوبی در سطح استان انجام داده است که احداث اسکله بینظیر در سطح کشور از جمله آن است.
وی ادامه داد: نخستین اسکله در ستاد فرماندهی در حال راه‌اندازی است که در سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
محمودی افزود: با توجه به مشکلاتی که در استان مازندران به ویژه در ارگان‌های دریایی وجود دارد باید امکانات مورد نیاز در اختیار ما باشد که یکی از دغدغه‌های بزرگ ارگان‌های دریایی پهلوگیری شناور بودهو
این مسئول گفت: نخستین درخواست ما اسکله خصوصی بوده که مورد تائید استانداری و ناجا قرار گرفت و اعتبارات خوبی به آن تخصیص یافت.
وی بیان داشت: ما دو اسکله در ستاد دریابانی و در فریدونکنار داریم که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال انجام است که این دو اسکله در فریدونکنار بیشترین شناور را سازماندهی می‌کند.
محمودی افزود: اگر در دریا بیشترین نیرو را داشته باشیم ولی تجهیزات لازم برای امور دریا را نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.
وی بیان داشت: اگر به نیروهای دریایی امکانات ندهیم با مشکل مواجه شده و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم پس نخستین اقدام ما در ستاد فرماندهی دریابانی، سازماندهی شناوران با 650 فروند در91ایستگاه بوده است.
محمودی افزود: از جمله اقدامات انجام شده ستاد فرماندهی دریابانی مازندران اجرای طرح سالم‌سازی دریا بوده که جلوی شنا مختلط گرفته شده و حدود 300 نفر را در حال غرق شدن نجات دادیم و حدود 94 فروند را به خاطر غیرمجازبودن توقیف کردیم.
انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد