رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چای سبز و خواص آن (مریسا ساکتی)

 

 چای سبز و خواص آن (مریسا ساکتی)

چای سبز و خواص آن (مریسا ساکتی)
 

نوشیدن چای از دیرباز (حدود 200 سال قبل) در ایران مرسوم بوده وایرانی ها به استفاده از این نوشیدنی پس از صرف غذا یا در ساعات دیگر شبانه روز عادت دارند. اخیرا استفاده از نوع دیگری از چای به نام چای سبز که برخی ان را محصول کشور چین می دانند توصیه می شود. اما بدلیل عدم آگاهی از خوا ص آن هنوز چنان که باید و شاید چای سبز نتوانسته جای خود را در بین نوشیدنی های محبوب ایرانی ها باز کند.
به همین علت گمان می کنم که ذکر پاره ای از خواص این نوشیدنی به تمایل مردم نسبت به آن کمک کند: 

 چای سبز را  شاید بتوان تنها چربی سوز غیر مضر و غیر خطرناکی معرفی کرد که در بازار ایران وجود دارد و نوشیدن آن علاوه بر اینکه برای سلامت انسان مضر نیست فواید بسیار زیادی نیز دارد. 

چای سبز از موثرترین مکمل های غذایی مصرفی برای کاهش وزن است که اگر به همراه یکسری تغییرات مناسب در عادات غذایی و زندگی افراد استفاده شود می تواند در سوزاندن چربیهای بدن و بالا بردن متابولیسم و کاهش اشتها کمک کند.
بر اساس تحقیقات، مصرف مرتب عصاره چای سبز،میزان استقامت افراد را برای ورزش کردن از8 تا24 درصد افزایش می دهد.این چای از بخار دادن برگ های تازه گیاه چای بدست می آید که نیاز به تخمیر زیاد و تغییر رنگ ندارد(بر خلاف چای سیاه) و رنگ آن سبز کمرنگ مایل به زرد است که طعم آن کمی تلخ است.
برگ سبز چای حاوی آنتی اکسیدان EGCG است که یکصد برابر بیشتر از ویتامین C و بیست وپنج برابر بیشتر از ویتامین E در حمایت از سلول ها و DNA بدن موثر بوده و از تخریب آن ها جلوگیری می کند. در افرادی که به صورت روزانه چای سبز مصرف می کنند احتمال ابتلا به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی یا عفونت های سخت و همچنین بیماری هایی نظیر سرطان، سکته، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های استخوانی کاهش می یابد. همچنین در تنظیم قند خون و جلوگیری از بیماری گرفتگی رگ ها موثر است. 

و نیز بدلیل دارا بودن فلوئور غنی سبب افزایش مقاومت دندان ها در برابر پوسیدگی می شود. برای رفع چین و چروک پوست نیز مفید است، انرژی زاست و از خستگی فکری و بدنی در انسان می کاهد همچنین سبب بهبود چشمگیر بیماری آلزایمر در سنین بالا می شود.
این نوشیدنی گیاهی نوعی آرام بخش محسوب می شود که نوشیدن آن باعث می شود سیستم عصبی بدن شما مقاوم تر شود و سبب آرامش اعصاب و دوری از فشارهای عصبی می گردد. از آنجاییکه بسیاری از بیماری ها ارتباط مستقیم با استرس و سیستم عصبی دارند، نوشیدن این چای را می توان به عنوان دارو برای تمام بیماریها مفید دانست 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد