رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

راه‌اندازی سامانه پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی رامسر

 

راه‌اندازی سامانه پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی رامسر
مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:
راه‌اندازی سامانه پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی شمال

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از ایجاد سامانه پلاک خوان در سه محور چالوس، هراز و فیروزکوه خبر داد.


مسعود طبیبی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود : اگر با درخواست پهنای باند برای ایجاد این پروژه موافقت شود این سامانه در کمتر از یک ماه در سه محور شمالی کشور راه‌اندازی می‌شود.
وی اظهار داشت: در ترافیک از دو روش مدیریت عرضه و مدیریت تقاضا برای حل مسئله ترافیکی استفاده می‌شود که مدیریت عرضه متکی بر افزایش تعداد خطوط عبور و یا ایجاد تسهیلات و تمهیدات اضافی برای روان‌سازی ترافیک است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در راه دوم با محور قرار دادن تقاضا سعی بر آن است که سفرها در طول ساعات مختلف توزیع شده به عبارتی بار ترافیکی ساعات اوج کاسته شود.
طبیبی بیان داشت: ما در مرکز مدیریت راه‌های کشور سعی بر آن داریم تا با استفاده از دوربین‌های نظارتی ثبت شده در مقاطع مختلف جاده‌ها از جمله جاده کندوان و محورهای پرتردد وقوع صف‌های ترافیکی را که ناشی از عوامل مختلف جوی، تصادفات یا دیگر عوامل است با سرعت شناسایی کرده و رفع کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 16 جهت ترافیک شماری در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: این ترافیک شمارها شامل سه ترافیک شمار در محور چالوس، سه مقطع در جاده هراز، یک مقطع در فیروزکوه و بقیه در محورهای قائمشهر، ساری، بابل و بابلسر است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور خاطرنشان کرد: مشخصه‌‌ای که در راه‌های استان مازندران داریم پرتردد بودن این راه‌ها است که عموما جزو 10 محور پرتردد راه‌های کشور قرار دارد که یکی از برنامه‌های ویژه در این محورها ایجاد سامانه پلاک خوان در سه محور چالوس، هراز و فیروزکوه است که مردم بتوانند با آگاهی از زمان سفر برای طی هر یک از این مسیرها چه قبل سفر و چه حین سفر تصمیم‌گیری کرده و راه مناسب را انتخاب کنند.
طبیبی گفت: در این زمینه درخواست پهنای باند دو مگاپرسکنت را از مخابرات استان مازندران داشتیم که مخابرات استان مازندران همکاری خوبی داتشه است.
وی افزود: به محض تحویل گرفتن باند، کار ایجاد سامانه در کمتر از یک ماه در سه محور انجام میشود که در پایان در محل تابلوهای vms ( تابلوهای پیام متغیر ترافیکی ) نصب می شود که زمان سفر به دست آمده از سامانه مستقیم بر روی این تابلوها برای استفاده عموم مردم نمایش داده می‌شود.
انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد