رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سی هزار دانش آموز قرآنی کشور در رامسر

 

 سی هزار دانش آموز قرآنی کشور در رامسر

مدارس قرآنی پایه و اساس فعالیتهای تابستانی در شهر تهران هستند
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهر تهران گفت: مدارس قرآنی پایه و اساس فعالیت های تابستانی در شهر تهران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا امانی اظهار کرد: در شهر تهران یک هزار مدرسه قرآنی دایر است که تمام آن ها به پایگاه های تابستانی به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تبدیل شده اند.

وی افزود: فعال کردن کانون های فرهنگی و تربیتی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهر تهران در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

وی از اختصاص 60 سالن ورزشی در شهر تهران برای اوقات فراغت خبر داد و افزود: 10 استخر و سه اردوگاه متمرکز استانی و 6 اردوگاه منطقه ای ، 19 پژوهشسرای دانش آموزی و 38 هنرستان به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص یافته است.

وی مجموع مراکز تابستانی شهر تهران را یک هزار و 594 مرکز عنوان کرد و افزود: به طور تقریبی 250 هزار نفر در مراکز 20 هزار نفر در اردوگاه های متمرکز ، 70 هزار نفر در طرح هجرت 3 و 60 هزار نفر مجتمع های ورزشی شرکت می کنند که در مجموع 400 نفر از دانش آموزان شهر تهران تحت پوشش برنامه های تابستانی قرار می گیرند.

امانی ادامه داد: طرح هجرت 3 به منظور جلب مشارکت دانش آموزان در بهسازی و زیباسازی مدارس اجرا می شود و این طرح در سال گذشته با سه میلیون نفر روز به اجرا رسیده است و پیش بینی می شود که امسال با اضافه شدن بحث شاداب سازی مدارس این رقم افزایش یابد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهر تهران بازسازی مدارس مستهلک لازم التوجه و مراکز فرهنگی تربیتی استانی و مناطق در اولویت طرح هجرت 3 قرار دارند و دانش آموزان با هدف احساس تعلق به این فضاها و رویکرد فرهنگی در این طرح شرکت می کنند.

وی اظهار کرد: دانش آموزانی که به صورت فیزیکی از فعالیت های تابستانی شهر تهران بهره نمی برند، می توانند از فضاهای مجازی با طراحی و تولید نرم افزارهای ویژه اوقات فراغت و انواع سرگرمی های مجازی و متناسب با علایق دانش آموزان استفاده کنند.

امانی افزود: مجامع گفتمان های بصیرت آشنایی با انقلاب اسلامی مبارزه با سایبر و جنگ نرم و کرسی های آزاد اندیشی برای 30 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی از دیگر برنامه های تابستانی آموزش و پرورش شهر تهران است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سی هزار دانش آموز از دانش آموزانی که در برنامه های مدارس در طول سال تحصیلی موفق بوده اند مانند منتخبین مدارس مشفق ، مدارس قرآنی در سازمان دانش آموزی به اردوگاه رامسر اعزام می شود و در این اردوگاه از برنامه های متنوع و جذاب با حضور جوانان طلاب در جهت پیوند حوزه و مدارس بهره می برند.

وی افزود: همچنین 450 پایگاه خود اتکا در کنار پایگاه های تابستانی به ارائه خدمات به دانش آموزان می پردازند.

امانی خاطرنشان کرد: در طرح هجرت 3 ، 70 هزار مدرسه تحت پوشش قرار می گیرند و امسال حدود 80 هزار دانش آموز در این طرح شرکت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد