رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دوازدهمین همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر سراسر کشور در رامسر

 

دوازدهمین همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر سراسر کشور در رامسر

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
عضویت 4 میلیون محصل ایرانی در شوراهای دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از عضویت 4 میلیون محصل ایرانی در شوراهای دانش‌آموزی مدارس کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، دوازدهمین همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر سراسر کشور صبح امروز در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر برگزار شد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در این همایش تصریح کرد: از مجموع 115 هزار مدرسه سراسر کشور، 82 هزار و 895 مدرسه دارای شوراهای دانش آموزی بوده که 4 میلیون نفر دانش‌آموز عضو آن هستند.
حسن فرازنده خالدی خاطرنشان کرد: از این تعداد 850 نفر در این اردو حضور دارند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: شما خالص‌ترین‌، برترین و موفق‌ترین دانش‌آموزان مدارس خود هستید.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شما شوراهای دانش آموزی، تحکیم مبادی اعتقادی است و از شما انتظار می‌رود با توجه به منویات مقام معظم رهبری در دو بعد جهاد اقتصادی و بصیرت در همه ابعاد تلاش مضاعفی را داشته باشید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز گفت: این همایش به مدت 10 روز، پنج روز برای پسران و پنج روز برای دختران در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می‌شود.
محمدعلی امیری اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی بستری است تا دانش‌آموزان برای وارد شدن به جامعه خود را آماده کنند و شیوه انتخاب شوراهای دانش‌آموزی نیز بر اساس آیین‌نامه‌های اصولی مدارس بوده و از بین دانش‌آموزان، آنانی که در دروس و روابط اجتماعی موفق و با استعداد هستند انتخاب شده و در قالب شورا در برنامه‌ریزی‌ها و دخالت در امور مدارس و ... فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: شما با شرکت در این همایش با وجود تحمل سختی‌ها به‌گونه‌ای از این اردوگاه خارج خواهید شد که نسبت به ورود شما به این همایش، اندوخته‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی بسیاری را کسب کرده‌اید.
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان همواره با یادگیری، مطالب جدیدی را در ذهن خود سازماندهی می‌کنید و این یادگیری‌ها مسئولیت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.
زکریا یازرلو افزود: وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی بوده و معنی آن تربیت دانش آموزان بالاتر از کلاس جهانی است.
وی گفت: این امر مستلزم آن است تا دانش‌آموزان سلامت، دانایی و توانایی، تسلط به زبان بین‌المللی، فناوری و آینده‌نگری اجتماعی، کنش‌گری و خود باوری را یاد بگیرند و الگوی اسلامی و ایرانی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که همان نظریه‌پردازی توسط متفکران ایرانی و مورد بحث قرار گرفتن موضوعات ایران اسلامی و سرچشمه گرفتن مبانی این کار از دین مبین اسلام بوده را رعایت و به آن عمل کنند.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد