رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری همایش ملی اشکورشناسی در گیلان

 

برگزاری همایش ملی اشکورشناسی در گیلان

22 تیر انجام می‌شود؛
برگزاری همایش ملی اشکورشناسی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری نخستین همایش ملی اشکورشناسی در 22 تیر جاری در دانشگاه گیلان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اهداف برگزاری همایش مذکور اظهار داشت: نخستین همایش ملی اشکورشناسی با هدف شناخت و بررسی علمی ویژگی‌های این منطقه برگزار می‌شود.
وی با برشمردن ویژگی‌های اشکورات رودسر افزود: شناخت موقعیت اقتصادی، قابلیت‌ها و توانایی‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی، زبانی و بررسی مشکلات و محدودیت‌ها و پیشنهادها از دیگر اهداف برگزاری همایش است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه منطقه اشکورات با همکاری این اداره کل میراث و پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان و فرمانداری شهرستان رودسر را از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه عکس از آثار و یافته‌های تاریخی و باستان‌شناسی منطقه اشکورات، تصاویر مناظر طبیعی و نسخ خطی بر پا می‌شود.
به گفته عزیزی، نخستین همایش ملی اشکور شناسی در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی مجتمع دانشگاهی دانشگاه گیلان در تاریخ 22 تیر سال جاری به صورت صبح و عصر برگزار می‌شود.
اشکور در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز شده تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.
محدوده اشکور از جنوب به قزوین و از مغرب به املش و رودبار الموت و از شرق به بخش کوهستانی رامسر-تنکابن و از شمال نیز به دامنه‌های کوهستانی رحیم‌آباد و رامسر متصل است.
تعداد روستاهای اشکورات رودسر به سه دهستان تقسیم شده که شامل اشکور سفلی، اشکور علیا و سیارستاق یلاقی و اشکور شوئیل است که اشکور شوئیل از سال 1373 از اشکور سفلی جدا شد.
اشکور به دلیل شرایط و طبیعت کوهستانی منطقه، دارای زمستان‌های سرد و پربرف و تایستان‌های خنک و ملایم است که این امر موجب می‌شود که در فصول پاییز و زمستان جمعیت منطقه به حداقل و در بهار و تابستان به حداکثر ممکن برسد.
اشکور به دلیل دارا بودن چشمه‌سارها، دریاچه‌های طبیعی، چشمه‌های آب معدنی رودخانه‌های زلال و غارهای فراوان و پاکی هوا توجه مردم را به خود جلب کرده است.
مناطقی از کوهستان‌های اشکورات بر اثر کاوش‌های انجام گرفته به آثار و شواهد مختلف به‌ویژه قبور مربوط به دوران نبوع تا دوران ساسانی و برخی نیز از دوران اسلامی به دست آمده که نشانه قدمت منطقه است.
وجود منابع زیرزمینی و کشاورزی از دیگر ویژگی‌های منطقه خوش آب و هوای اشکورات است که می‌تواند تحولی در منطقه ایجاد کند.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد